Serviceinriktade handläggare till kontaktcenter!
Sollentuna Kommun Kontaktcenter / Butikssäljarjobb / Sollentuna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla butikssäljarjobb i Sollentuna,
Upplands Väsby,
Järfälla,
Danderyd,
Upplands-Bro eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Sollentuna Kommun Kontaktcenter i Sollentuna Sollentuna kommun växer med cirka 1000 personer varje år och har 70 000 invånare. Vi arbetar för att ge våra boende och företagare bästa möjliga service. Enligt Statistiska Centralbyråns medborgarundersökning är Sollentunaborna nöjdast i landet. Sollentuna kommun har 2 500 kompetenta och engagerade medarbetare som arbetar med att driva och utveckla kommunen. Hos oss hittar du intressanta och varierande jobb med goda utvecklingsmöjligheter.
Sollentuna kommuns *kontaktcenter öppnade år 2011. På kontaktcenter arbetar just nu 18 personer som svarar på frågor om kommunens alla verksamhetsområden per telefon, e-post, sociala medier samt besök.
Den 1:a april 2016 ska vi starta ytterligare en grupp inom kontaktcenter, som kommer att ta emot fysiska besök och hjälpa till i mötet med våra kunder i entrén i Sollentuna kommunhus.
Därför söker vi nu nu tre glada, kreativa och lösningsfokuserade kontaktcenterhandläggare som vill arbeta i och vara med och starta upp denna grupp.
• Ett kontaktcenter i kommunen är en/ett slags kundtjänst/servicecenter/callcenter för invånare, företagare och andra intressenter av kommunens verksamheter.
Publiceringsdatum2015-12-30Dina arbetsuppgifterSom handläggare i vårt kontaktcenter för fysiska besök så hjälper du kunden vidare i ärenden gällande våra kontor:
barn- och utbildningskontoret kultur- och fritidskontoret miljö- och byggnadskontoret socialkontoret trafik- och fastighetskontoret utbildning- och arbetsmarknadskontoret vård- och omsorgskontoret
Du kommer även att stötta upp i kundkontakter via e-post, sociala medier och i telefon.
Dina personliga egenskaperDu vill ge bästa möjliga service till våra kunder. Du klarar av att bemöta våra kunder på ett trevligt professionellt och engagerat sätt även när trycket ökar.
Belastningen är tidvis hög då det i perioder kommer in många besökare samtidigt, så vi vill därför att du har en god insikt i personlig stresshantering.
Som person vill vi att du är:
Positiv, serviceinriktad och flexibel Lösningsinriktad och servicemedveten Utåtriktad med en mycket god kommunikativ förmåga Stresstålig och kapabel att ta till dig och använda nya kunskaper snabbt En god flexibel lagspelare som samarbetar och klarar varierade arbetsuppgifter i högt tempo Intresserad av att hålla dig uppdaterad inom ditt yrkesområde och kommunens verksamheter
Utbildning och erfarenhet Krav:
Högskoleutbildning eller likvärdigt
Meriterande:
Erfarenhet av arbete i kommunala kontaktcenter/kundtjänster. Goda kunskaper inom någon utav kommunens förvaltningar/kontor. Dokumenterad utbildning eller erfarenhet i kundservice
Språk:
Du uttrycker dig väl i svenska och engelska både i tal och skrift. Andra språkkunskaper är meriterande, såsom arabiska, somaliska, persiska m.m.
Datakunskaper:
Goda datorkunskaper i officepaketet. Meriterande med erfarenhet följande program Extens, Procapita, Hypernet, Aditro, Service now, Giso, Kastor
Övrig informationVi söker 3st tillsvidaretjänster på 100%
Schemalagd arbetstid mellan kl.07:30-19:00
Tillträde den 2016-03-01
Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare tillsvidare
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-01-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMalin Kleinsmith 08-57921875
FöretagSollentuna Kommun Kontaktcenter
AdressSollentuna Kommun Kontaktcenter
Turebergs Torg 1
19186 Sollentuna
KontorsadressTurebergs Torg 1
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2597768
Observera att sista ansökningsdag har passerat.