Serviceinriktad supportspecialist
TechTeam SQM / Supportteknikerjobb / Sollentuna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Sollentuna,
Upplands Väsby,
Järfälla,
Danderyd,
Upplands-Bro eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos TechTeam SQM i Sollentuna,
Järfälla,
Täby,
Solna,
Stockholm eller i
hela Sverige Vi söker nu en helpdesktekniker till en av våra kunder i Sollentuna. Du kommer att arbeta i både första och andra linjen och ge support via telefon, e-mail och remoteverktyg. Då vår kund arbetar
med support mot Skandinavien kommer du att ge support till främst svenska, norska och danska kunder.
ATT ARBETA HOS OSS
På TechTeam satsar vi på långsiktighet och kvalitet. Hos oss arbetar du uteslutande med längre uppdrag (i genomsnitt 12 månader) vilket ger dig både erfarenhet av olika spännande miljöer och
ett brett kontaktnät. Du erbjuds ett kompetensutvecklingsprogram och möjlighet att ta Microsoft-certifieringar där TechTeam bekostar litteratur och certifieringsförsök. Genomförd certifiering
medför lönepåslag. Som konsult på TechTeam är du tillsvidareanställd och har fast månadslön, även mellan uppdrag. Vi erbjuder även subventionerat SL-kort och friskvårdsbidrag till alla
våra anställda.
Om du liksom vi värderar goda arbetskamrater och möjligheten till sociala aktiviteter, är TechTeam arbetsgivaren för dig. Att det finns en nära kontakt mellan konsulter och chefer ser vi som en
självklarhet och en förutsättning för vår gemensamma trivsel.
Publiceringsdatum2008-05-29ArbetsuppgifterVår kund arbetar med supportärenden mot de skandinaviska länderna. Som helpdesktekniker kommer du att sitta i första och andra linjen och hantera ärenden från kunder i Skandinavien såväl som
andra internationella kunder. Du kommer att ingå i ett team som hanterar produktrelaterade ärenden med varierande svårighetsgrad, både lätta och mer komplexa ärenden förekommer.
DIN KOMPETENS OCH BAKGRUND
Vi söker dig som har minst sex månaders erfarenhet av att arbeta med IT-support/helpdesk. Det är ett plus om du har eftergymnasial utbildning inom IT men erfarenhet av supportarbete eller liknande
arbetsuppgifter är av större vikt. Även tidigare erfarenhet av arbete med telefonen som redskap är meriterande. För tjänsten krävs att du har goda kunskaper inom följande områden:
• Windows NT/2000/XP
• Officepaketet och Outlook
• Nätverk, portar och FTP-uppkopplingar
• Databaser, SQL Server och Oracle
• Engelska och svenska i tal och skrift
Kunskaper i och erfarenhet av remoteverktyg och ärendehanteringssystem är meriterande. Har du dessutom kunskaper i norska, danska eller finska är det ett stort plus.
Vi tror att du är en öppen och kreativ problemlösare som har ett genuint intresse för såväl service och människor som teknik, då tjänsten innehåller mycket kundkontakt. Du har förmåga att
sätta dig in i kundens behov, samt kan förklara teknik på ett enkelt sätt för användare på alla nivåer.
Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Välkommen med din ansökan!
Arbetstider och omfattningHeltid. Tillsvidare.
ErsättningFast månadslön.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2008-06-22
Ansökan sker via företagets webbplats.
KontaktFöretagTechTeam SQM
AdressTechTeam SQM
Box 1152
17223 Solna
Jobbnummer 232264
Observera att sista ansökningsdag har passerat.