Serviceinriktad receptionist/administratör
Kungliga Tekniska Högskolan , KTH Datavetenskap och kommunikatio / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Kungliga Tekniska Högskolan , KTH Datavetenskap och kommunikatio i Stockholm KTH svarar för en tredjedel av Sveriges kapacitet av teknisk forskning och ingenjörsutbildning på högskolenivå. Utbildningen och forskningen täcker ett brett område - från naturvetenskap till alla grenar inom tekniken samt arkitektur, industriell ekonomi och samhällsplanering. Totalt finns vid KTH 13 400 studenter på grundnivå och avancerad nivå och nästan 1900 forskarstuderande. KTH har 4900 anställda.
Skolan för Datavetenskap och kommunikation, är en av Sveriges mest framstående forsknings- och undervisningsmiljöer inom informationsteknologi med verksamhet på KTH och delvis även på Stockholms universitet. Vi bedriver utbildning och forskning inom både teoretisk och tillämpad datalogi. Den teoretiska datalogin sträcker sig från teoribildning och analys av matematiska modeller via algoritmutveckling till implementation och simulering.
Den tillämpade datalogiska forskningen och utbildningen omfattar datorseende, robotik, maskininlärning, högprestandaberäkningar, visualisering, beräkningsbiologi, neuroinformatik och neurala nätverk, samt tal- och musikkommunikation. Dessutom bedrivs tillämpad forskning och utbildning inom medieteknik, människa-datorinteraktion, interaktionsdesign och hållbar utveckling.
Mer information finns på
www.kth.se/cscPubliceringsdatum2014-05-09ArbetsuppgifterVi söker en receptionist/administratör till skolans Servicecenter. Servicecentret ingår i skolans stab som innefattar Utbildningskansli, HR, Ekonomi, IT samt Kommunikation. CSC har ca 300 anställda varav staben består av 40 personer. Servicecentret samordnar och hanterar frågor kring studentservice, infrastrukturfrågor, IT-relaterade frågor och annan allmän service. Detta sker via en gemensam reception och via digitala kanaler.
Målsättning för Servicecentret är att ha en förstklassig service till skolans alla målgrupper genom att vara första linjens service för flertalet av frågorna. Servicecentret är en enhet på skolan som du kommer att bidra till dess uppbyggnad och utveckling till nästa steg, som bland annat innebär att ansvara för delar av arbetsuppgifter till andra enheter inom staben.
Som receptionist/administratör är dina huvudsakliga uppgifter att bemanna och utveckla skolans first line samt att ansvara för verksamhetens tentahantering.
Som receptionist är du vårt ansikte utåt och sköter självständigt ett antal uppgifter såsom ta emot besökare, telefonpassning, registrerar ärenden i ärendehanteringssystem, ta emot paketleveranser, hanterar datorkontofrågor, passerkortsfrågor, nyckelhantering samt beställningar av catering till avdelningarna.
Som ansvarig för tentahanteringen ska du boka tentavakter, ordna skrivningsunderlag, kopiera tentalydelse, scanna tentor och i övrigt vara behjälplig vid tentamenstillfällen. Under tentaperioderna innebär det arbete utanför kontorstid vilket innebär kvällar och lördagar. Dagligen finner vi dig i vår reception där du möter och hjälper studenter, lärare, medarbetare samt besökare till skolan.
KTH tillämpar provtjänstgöring. Tillträde enligt överenskommelse. Startdatum är öppet för diskussion men vi ser att tjänsten tillsätts så snart som möjligt.
Vid ansökan via e-post, ange referensnummer i ärenderaden. Ansökan inklusive bilagor ska skickas i opackat PDF-format. Vid ansökan via post, skriv referensnumret på kuvertet. Vi ser helst ansökan per e-post.
Ansökan skall innefatta följande handlingar:
1. Curriculum vitae,
2. Betygsavskrift från högskolan/universitet
3. Kortfattad redogörelse varför den sökande är intresserad av tjänsten.
Observera att allt material skall vara på engelska förutom officiella dokument.
Vi emotser din ansökan på maximalt två A4-sidor samt ett CV och kontaktinformation till referenspersoner.
KvalifikationerDu ska ha en lämplig gymnasieutbildning och erfarenhet av liknande arbete.
Du har också ett modernt arbetssätt som fungerar i en forskningsinstitution inom IT-området. Du hanterar datorer vant och är också van att arbeta med webbaserade system och andra moln-applikationer. Att uttrycka dig väl i både i svenska och engelska i tal och skrift är en förutsättning. Erfarenhet från högskolesektor är meriterande.
Du har en utmärkt fingertoppskänsla för service och hög social kompetens. Din initiativkraft är stor och du driver frågor på ett självständigt vis. Du föredrar flexibelt arbete med olika typer av frågor. Vidare är du strukturerad, noggrann och en bra organisatör. Stor vikt kommer att läggas på personligheten.
Arbetstider och omfattningHeltid. Heltid, under tentaperioder även kväll- och helgarbete Tillsvidareanställning
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2014-05-30
Ansökan skickas till:
Att: Camilla Johansson, KTH CSC
Lindstedtsvägen 3
100 44 Stockholm
Ange följande referens när du ansöker: D-2014-0284
Ansökan kan skickas till e-postadress:
applications15@csc.kth.seKontaktMaria Widlund, frågor om anställning på KTH, HR-chef
mwidlund@kth.seFöretagKungliga Tekniska högskolan , KTH Datavetenskap och kommunikation
AdressKungliga Tekniska högskolan , KTH Datavetenskap och kommunikation
Brinellvägen 8
10044 Stockholm
Kontorsadress10044 Stockholm
Jobbnummer 1869484
Observera att sista ansökningsdag har passerat.