Serviceinriktad och social supporttekniker (first-line)

Bravura / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bravura i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2010-04-26

Företaget
Bravura söker för kunds räkning en first-line supporttekniker. Vår kund är en nätoperatör som utvecklar och säljer datakommunikations-, drift- och telefonilösningar. Marknaden för vår kunds produkter är den svenska företagsmarknaden. Företaget värdesätter en hög servicegrad och ett personligt engagemang. Miljön är intressant och utvecklande och för rätt person finns stora möjligheter till personlig utveckling. I vår kunds fina lokaler i centrala Stockholm arbetar cirka 100 medarbetare.

Dina arbetsuppgifter
Vår kund ansvarar för drift, support och underhåll av tusentals företagskunders verksamhetssystem, nätaccesser och telefonisystem. Som supporttekniker kommer du att vara en del av vår kunds servicedesk och arbetsuppgifterna kommer i huvudsak att vara funktionssupport. Detta kan handla om allt från felavhjälpning till administration av ärenden som ska slussas över till övriga interna och externa instanser. Du arbetar i en arbetsgrupp med drygt tio medarbetare.

Kvalifikationer
Teknisk profil
Till denna tjänst söker vi dig som har erfarenhet av att arbeta i support- eller mindre driftorganisation. Du har erfarenhet av att arbeta med Windows server och Active Directory. Vidare har du goda kunskaper inom nätverksteknik och hantering av de flesta office-applikationerna. Dessa kunskaper har du tillgodosett dig genom antingen utbildning kombinerat med viss arbetslivserfarenhet eller enbart genom arbetslivserfarenhet.
Vem är du?
Som person har du en utpräglad känsla för service och trivs i en roll med mycket kundkontakt. Du är även en person som tar mycket ansvar i ditt arbete. Rollen kräver även en person som är noggrann, strukturerad och van att planera sitt arbete. Arbetet som supporttekniker kan stundtals vara stressigt så det krävs att du kan hantera stress och vara flexibel. Vidare är du en social och trevlig person som trivs bra att arbeta i grupp.
Övrig information:
Start: Enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid
Lön: Marknadsmässiga löner
Ansökan: Ansök under "Sök jobbet"
Kontakt: Tove Lundin, rekryterare Bravura, 08-400 240 50
Om Bravura:
Bravura är bemannings- och rekryteringsföretaget för juniora ingenjörer inom Teknik & IT. Vi erbjuder extrajobb, konsultuppdrag samt rekryteringar inom IT-branschen.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2010-06-26
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Tove Lundin, 08-40024050

Företag
Bravura

Adress
Bravura
Hornsgatan 172
11728 Stockholm

Jobbnummer
636190

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bravura

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bravura: