Serviceinriktad Lön- och HR-administratör

Ängelholms kommun / Administratörsjobb / Ängelholm
2025-10-15


Visa alla administratörsjobb i Ängelholm, Åstorp, Bjuv, Bräcke, Båstad eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Ängelholms kommun i Ängelholm

Ängelholm gör det omöjliga möjligt - det är vår vision som ligger till grund för vår framtida utvecklingsresa. Vi vågar tänka och testa annorlunda, göra det unika och oväntade. Vi vet att vi är bäst tillsammans och att det är genom gränsöverskridande samarbete vi når längst. Vi vet också att Ängelholm är en plats med unika möjligheter för fortsatt utveckling.

Med utgångspunkt i vår agila organisationsstruktur siktar vi framåt och uppåt. Vill du vara med och bidra på vår resa?

AB Ängelholmslokaler ägs av Ängelholms kommun och är Skånes största kommunala samhällsfastighetsbolag.

Medarbetarna (ca 55 st) levererar lokaler samt fastighetsnära tjänster till Ängelholms kommun och förvaltar ca 230 000 m2 offentliga lokaler med en nettoomsättning om ca 250 mnkr.

Bolaget har en projektportfölj för perioden fram till 2028 som omfattar ca 50 000 m2.
Vår målsättning är att vi med stort kundfokus ska utveckla hållbara fastigheter som stödjer kommunens verksamheter. Med en god dialog med kunden vågar vi tänka nytt och medverkar aktivt i hela lokalförsörjningsprocessen. Läs vidare på https://www.angelholmshem.se/artikel/angelholmslokaler

Hos Ängelholmslokaler får du:
=====================

En arbetskultur som präglas av delaktighet, mod, omtanke och nytänkande.
Kollegor som stöttar, utvecklar och utmanar varandra.
Generöst friskvårdsbidrag, kontinuerliga hälsokontroller och sjukvårdsförsäkring.
Möjlighet att påverka och utveckla framtidens samhällsfastigheter.


Vi välkomnar sökande som kan bidra till ökad mångfald och jämställdhet i vår organisation.

Publiceringsdatum
2025-10-15

Arbetsuppgifter
Vi söker nu en noggrann och serviceinriktad Lön- och HR-administratör som vill vara med och bidra till vår fortsatta utveckling.

Som Lön- /HR-administratör hos oss kommer du att ha en viktig roll i att säkerställa att våra lön- och HR- processer hanteras effektivt och korrekt. Du ingår i ekonomiavdelningen och arbetar nära övriga avdelningar för att stödja våra medarbetare och chefer i lön- och personalfrågor.

Du rapporterar till ekonomichef och kommer ingå i ett team som för tillfället består av fem personer och är under uppbyggnad.

Din huvudsakliga ansvarsområden och arbetsuppgifter blir:

• Ansvar för löneprocessen med beräkning, kontroll och utbetalning av löner samt vara chefer behjälplig med frågor kring lön, tidredovisning och attest

• Administrera anställningsavtal, intyg, frånvaro, semester och andra personalrelaterade dokument

• Delta i utveckling och förbättring av HR-processer, rutiner och instruktioner.

• Stödja chefer i rekryteringsprocesser, skriva jobbannonser, hantera ansökningar och schemalägga intervjuer och skriva anställningsavtal

• Sammanhållande av samverkansmöten, bjuda in och upprätta kallelse tillsammans med ekonomichef och VD

• Delaktig vid planering och genomförande av olika personalaktiviteter utbildnings- och utvecklingsprogram

• Medverka vid skyddsronder och arbeta för att förbättra arbetsmiljön och främja en positiv företagskultur

• Ansvar för bolagets internkommunikation och arbeta för ett effektivt informationsflöde.

• Vara behjälplig inom ekonomiavdelningen med leverantörs- och kundreskontra, avstämningar samt ersättare vid semestrar.

Kvalifikationer
Vi söker dig med gedigen erfarenhet av lön och HR-processer och ser gärna att du har minst 5 års relevant arbetslivserfarenhet. Du har goda kunskaper i lön- och HR-system samt en mycket god generell IT-kunskap. Du ser IT, digitalisering och AI som möjliggörare för att effektivisera verksamheten inom dina ansvarsområden. Erfarenhet av systembyte är meriterande.

Du är noggrann, lyhörd och har en stark servicekänsla. Du har en god förmåga att kommunicera med olika typer av människor och lätt för att skapa förtroende. Ditt arbete präglas av en god struktur och flexibilitet. Du är nyfiken och prestigelös och agerar med omtanke om människor samt tar ansvar för ditt arbete.

Du trivs med att arbeta både självständigt och i grupp. Du har ett positivt förhållningssätt och gillar att ta egna initiativ samt att utveckla dig själv och dina arbetsprocesser.

Du kommunicerar obehindrat på svenska i tal och skrift.

Vid rekryteringen använder vi oss av arbetspsykologisk testning för kandidater utvalda till intervju och bakgrundskontroll för slutkandidat.

Körkort B krävs för tjänsten

ÖVRIGT
Ängelholms kommun ska vara en organisation där medarbetarna trivs, utvecklas och vill stanna kvar. Vi strävar efter att erbjuda heltid för ökad jämställdhet och attraktiva arbeten.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och kunna kommunicera snabbt och enkelt med dig som sökande, ber vi dig ansöka via länk i annonsen.

I samband med intervju behöver du styrka ditt medborgarskap. Det kan du göra med pass alternativt personbevis tillsammans med ID-handling. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du uppvisa att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.

Vi har inför denna rekrytering tagit ställning till vilka rekryteringskanaler vi önskar använda. Därför undanber vi oss att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2025-11-02
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C284158".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Ängelholms kommun (org.nr 212000-0977)

Arbetsplats
AB Ängelholmslokaler

Kontakt
Ekonomichef
Hanna Kemp
hanna.kemp@angelholmslokaler.se
0431-436106

Jobbnummer
9557900


Prenumerera på jobb från Ängelholms kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Ängelholms kommun: