Serviceinriktad IT-support till välkänt bolag
Magna AB / Supportteknikerjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Magna AB i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Lidingö,
Järfälla eller i
hela Sverige Publiceringsdatum2016-11-07Dina arbetsuppgifterSom Service Desk medarbetare kommer du att ansvara för att ge support till användare av interna system. Du arbetar med telefonen som ditt främsta arbetsredskap och tar emot ärenden samt registrerar dessa i ett ärendehanteringssystem där du även arbetar med att lösa dessa på bästa möjliga sätt. Exempel på ärenden skulle kunna vara att ominstallera datorer, skicka ut uppdateringar till användare eller konfigurera konton på rätt sätt. Du kommer arbeta med placering i Solna
Arbetets omfattning:
Start: Omgående till 2017-12-29
Omfattning: Heltid.
Detta är ett konsultuppdrag då du kommer att vara anställd av Magna men utföra uppdrag hos kund.
Kundföretaget
Vår kund är ett statligt företag med huvudkontoret placerat i ljusa och fräscha lokaler i Solna. Företaget är en av Europas största elproducenter och levererar el, värme och gas till 15,5 miljoner privat-och företagskunder i Sverige, Danmark, Finland, Holland, Tyskland och Storbritannien. Totalt omfattar koncernen 30 181 anställda.
ProfilKompetenskrav: Vi söker dig som har ett genuint intresse av IT och teknik. Du har tidigare erfarenhet av någon form av IT helpdesk / support och har goda kunskaper inom Office 365. Meriterande om du tidigare arbetat i Windows 10. Du är flytande i svenska och engelska, både i tal och i skrift.
Personliga egenskaper: För att lyckas och trivas i rollen är du en flexibel person som alltid ger högsta möjliga service. Du är en problemlösare som alltid löser problem på ett engagerad och effektivt sätt. Du trivs med att arbeta i team men är samtidigt självständig.
Intresserad? Skicka in din ansökan snarast då urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Vid eventuella frågor om tjänsten hänvisar vi till Emma Henriksen:
emma.henriksen@magna.se eller 08-501 68 525.
Vårt företag
Vi är en samarbetspartner som hjälper företag att utveckla, utmana och förbättra organisationer inom bemanningslösningar och rekryteringsuppdrag. Vi hjälper våra kunder med allt ifrån juniora tjänster till chefs- och specialistroller. Våra kompetensområden är HR & Lön, Ekonomi & Finans, Kundtjänst & Administration, Marknad & Försäljning, It & Teknik, Handel & Logistik, Industri.
Vi önskar en blandad arbetsstyrka och välkomnar mångfald och sökande oberoende av t ex funktionshinder, kön, etnicitet, ålder och sexuell läggning.
Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal, försäkringar och tjänstepension.
Varje människa har en fantastisk potential. Det är viktigt att ta till vara på alla människors kompetens och erbjuda dem möjligheten att uppnå sina drömmar. Genom omsorgsfullhet, väl fungerande rekryteringsprocesser och hög kompetens hjälper vi människor och företag att mötas och lyckas tillsammans. En bättre värld helt enkelt!
Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstidsanställning
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-11-20
Ange följande referens när du ansöker: 7180
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktEmma Henriksen
emma.henriksen@magna.se 0850168525
FöretagMAGNA AB
AdressMAGNA AB
Industrigatan 4A
11246 Stockholm
KontorsadressIndustrigatan 4A, Stockholm
Jobbnummer 3145669
Observera att sista ansökningsdag har passerat.