Serviceinriktad försäljningssamordnare
Kronofogdemyndigheten / Administratörsjobb / Helsingborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Helsingborg,
Bjuv,
Åstorp,
Höganäs,
Landskrona eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Kronofogdemyndigheten i Helsingborg,
Malmö,
Halmstad,
Kristianstad,
Ljungby eller i
hela Sverige Som samordnare ansvarar du för att utmätt egendom blir klar för försäljning.
Du registrerar, värderar, beskriver egendomen och fotograferar den för annonser till Kronofogdens nätauktioner.
Dina arbetsuppgifter är att ta hand om den egendom Kronofogden har utmätt och gör den klar till försäljning. Du tillhör en arbetsgrupp tillsammans med övriga samordnare och ni har ett nära samarbete med kronoinspektörer som utmätt egendomen. Du samverkar också med Kronofogdens försäljningssektion.
Du jobbar inom givna tidsramar och deadlines. Du planerar och är flexibel då din arbetsdag och arbetsuppgifter varierar. Detta eftersom du inte alltid vet från vecka till vecka vilken typ av egendom du ska hantera och göra klar till försäljning.
Som samordnare av egendom har du också direkta möten med Kronofogdens olika kunder. Vid visningar och utlämningar efter avslutad auktion ger du god service till spekulanter, köpare och du har även kontakt med en del av våra kunder som har skulder till oss.
Vi söker dig som
- har grundläggande behörighet till högskola och universitet
- kan uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska och engelska.
Du har personliga egenskaper som innebär att du är systematisk och noggrann i ditt dagliga arbete. Du klarar av ett högt arbetsflöde och har goda administrativa kunskaper. Du är flexibel, kan anpassa din vardag och har lätt för att kommunicera och samarbeta med andra. Du har även god slutledningsförmåga.
Det är meriterande med erfarenhet av att fotografera med systemkamera. Det är även meriterande om du har tidigare erfarenhet av arbete på Kronofogden framför allt av samordning av egendom för försäljning.
Information om oss och jobbet
Vid tillsvidareanställningar tillämpar vi provanställning på sex månader. Din ansökan ska innehålla ett CV, men vi vill inte att du bifogar ett personligt brev. Vi ber dig däremot att, så utförligt som möjligt, svara på våra urvalsfrågor. Du blir anställd som handläggare.
Kronofogden erbjuder flexibla arbetsformer vilket innebär en möjlighet att arbeta del av arbetstiden hemifrån.
Det är viktigt för oss på Kronofogden att de vi anställer har de personliga egenskaper som vi efterfrågar. Därför använder vi oss av kompetensbaserade strukturerade intervjuer och det förekommer tester vid rekryteringar.
Lär känna oss bättre genom att följa oss på LinkedIn och besöka vår
https://www.kronofogden.se/Jobbahososs.htmlEtt jobb som räknas- för andra och för dig! På Kronofogden jobbar vi nära människor i utsatta situationer. Vår uppgift är att hjälpa den som inte har fått betalt och vägleda den som ska betala. Det kräver kunskap och handlingskraft. Omtanke och mod. Hos oss kan du räkna med utmanande arbetsuppgifter som även är utvecklande för dig. Så när du går hem från en dag på jobbet kan du vara säker på att du har gjort något som verkligen räknas - både för andra och för dig.
Vi samarbetar med Skatteverket i våra rekryteringar, vilket innebär att Skatteverkets HR-avdelning kommer att hantera din ansökan.
Kronofogden använder det statliga ramavtalet för annonsförmedling. Vi undanber oss därför vänligen samtal från annonsförmedlare eller försäljare.
Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Tillträde enligt överenskommelse Tillsvidareanställning
Publiceringsdatum2022-02-25ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-03-11
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagKronofogdemyndigheten
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2022/68".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Kronofogdemyndigheten (org.nr 202100-5646)
Arbetsplats Kronofogden
Kontakt Mattias Nilsson, sektionsschef
010-5737036 Jobbnummer 6382989
Observera att sista ansökningsdag har passerat.