Serviceinriktad ekonomi- och administrationsansvarig

Sveriges HR-Förening / Redovisningsekonomjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla redovisningsekonomjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Sveriges HR-Förening i Stockholm

Sveriges HR Förening, grundad 1921, är en ideell yrkesförening med ca 6000 medlemmar inom HR branschen. Sveriges HR Förening ska inspirera, utbilda och aktivt verka för att alla arbetsplatser tar tillvara och maximerar effekten av de mänskliga resurserna. Vi erbjuder nätverk, seminarier och utbildningar inom HR. Under året arrangerar vi många intressanta events bland annat HR Dagarna i september och Forskardagen varje år i november. Vi ingår även i ett internationellt nätverk . Kontoret ligger i centrala Stockholm. Läs gärna mer om oss på www.sverigeshrforening.se.
Vi söker nu en ansvarig för Ekonomi- och administration med hög servicekänsla till Sveriges HR Förening. Vi erbjuder dig en bred och ansvarsfull roll där du rapporterar direkt till VD/Generalsekreterare. Du blir en del av ett mindre team med trevliga kollegor och din arbetsplats blir i mycket trevliga lokaler på Birger Jarlsgatan i centrala Stockholm.

Publiceringsdatum
2011-04-29

Dina arbetsuppgifter
I rollen som ansvarig för Ekonomi- och administration har du ett helhetsansvar för verksamhetens ekonomi och administration. Arbetet innebär bland annat löpande bokföring, fakturering, kund- och leverantörsreskontra, bokslutsarbete, årsredovisning, löner, kontrolluppgifter mm. Framtagande av presentationer till t ex styrelsen ingår också i dina arbetsuppgifter.
Du ansvarar för medlemshantering samt medlemsservice för våra ca 6000 medlemmar vilket bland annat innebär registrering, ändringar, utskick av fakturor, årsdebiteringar, registrering av manuella betalningar samt OCR. Du sköter även administration kring kurser och seminarier samt tar emot deltagare till utbildningar och nätverk.
På det stora hela är det en bred tjänst som kräver att du med hög servicekänsla har förmågan att hålla igång många projekt samtidigt.
Lämplig bakgrund
Vi söker dig som vill arbeta brett och har några års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter med mycket goda redovisningskunskaper. Vi tror att du har någon eftergymnasial utbildning inom redovisningsområdet och har du erfarenhet av föreningsarbete är det meriterande. Vi vill att du är van användare av MS Officepaketet med goda kunskaper i Excel och det är en fördel om du har arbetat i ekonomisystemet VISMA/SPCS men inget krav. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och tror att du karaktäriseras av din positiva framtoning i kombination med ditt prestigelösa och ödmjuka sätt att vara på. Vidare ser vi dig som en noggrann person med hög administrativ känsla, stor egen drivkraft och initiativförmåga. Du är en god kommunikatör i såväl tal som skrift och trivs med att ha mycket sociala kontakter.

Övrig information
I denna rekrytering samarbetar Sveriges HR Förening med SJR AB. Skicka in Din ansökan innehållande CV samt personligt brev snarast då urval och intervjuer sker löpande. Tjänsten är tänkt att tillsättas april 2011.  Du söker via www.sjr.se. Alla ansökningar och kontakter kommer att behandlas konfidentiellt. Kontakta gärna ansvarig Rekryteringskonsult Marika Krés om Du har några frågor på tfn 08-407 55 05. Vi ser fram emot din ansökan!

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2011-05-27
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Företag
Sveriges HR-Förening

Adress
Sveriges HR-Förening
Box 7420
10931 Stockholm

Jobbnummer
917216

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Sveriges HR-Förening

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Sveriges HR-Förening: