Serviceinriktad administratör med SAP-kunskaper till Merrild!

Adecco Sweden AB / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige

Är du ute efter ett varierat och flexibelt arbete där du får vara stöttepelaren med flera kontaktytor såväl internt som externt? Sök då uppdraget som chefsassistent och administratör hos vår kund Merrild Professional Sweden AB!

Arbetsplatsen
Merrild Professional har precis flyttat sitt huvudkontor till Göteborg och sitter i nya, moderna lokaler. De utvecklar och marknadsför ett brett unikt sortiment av kaffesystem för professionell verksamhet och är en helhetsleverantör av kaffe, maskiner och service. Med kunden i fokus försöker de göra sitt bästa för att garantera den perfekta koppen kaffe varje dag. Med telefonsupporten öppen alla vardagar mellan 8.00 - 16.00 samt ett rikstäckande team av experter finns förutsättningarna för att ge optimal service och deras ambition är att vara på plats inom 8 timmar om problem uppstår.

Din arbetsdag som Administratör
Tillsammans med ett härligt gäng i olika åldrar kommer du att arbeta hos Merrild Professionals i deras kundsupport som består av fyra medarbetare. Det är hjärtat i deras verksamhet och dess funktion är att ge såväl kunder som ägare och säljare bästa service och förse dem med den information de behöver. Som administrativ assistent kommer du att vara högra hand till administrationschefen som ansvarar för kund- och säljsupporten, och stötta i övergripande uppgifter.

Det innebär att:

• ha daglig kontakt med såväl säljare som leverantörer och återförsäljare.
• stötta med inköp och logistik av produktsortiment samt transportavtal.
• vara delaktig i redovisning, revision och internt kontroll. Du kommer bland annat få delta vid månads- och årsbokslut.
• Vara behjälplig vid säkerställning av intäkter, kostnader, kalkyler, analyser och statistik.
• kontera och scanna leverantörsfakturor.

Rollen är både varierad och serviceinriktad, och du kommer få möjlighet att stötta där det behövs med breda, administrativa arbetsuppgifter.

Uppdraget är på heltid med start omgående för rätt person. Du kommer att erbjudas en anställning hos Adecco och hyras ut till vår kund fram till slutet av 2015.

Publiceringsdatum
2014-12-04

Profil
Med din analytiska och organisatoriska förmåga kan du skapa och utveckla den goda överblick över säljbolaget som krävs för att vara ett flexibelt stöd. Du tycker om att arbeta verksamhetsnära och har en säljinriktad attityd. Dina tidigare erfarenheter med liknande arbetsuppgifter väger tyngre än en ekonomisk utbildning, speciellt i kombination med mycket goda kunskaper i SAP. Flytande kunskaper i såväl svenska som engelska i tal och skrift är en förutsättning och du har en god förståelse för ekonomiska flöden. Egenskaper som flexibel, initiativtagande, kommunikativ och driven är särskilt uppskattade och stor vikt kommer att läggas vid din personliga lämplighet.

Känner du igen dig och tror att detta är ditt nästa steg i karriären? Sök uppdraget redan idag!

Vad erbjuder Adecco?
Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag och vår viktigaste tillgång är våra kvalificerade medarbetare. Hos oss och på våra kunduppdrag kommer du som konsult att uppskattas för din kompetens som gör skillnad! Din vardag kommer att vara varierad med nedslag i många nya branscher, system och miljöer. Din erfarenhetsbank kommer att växa liksom ditt sociala och professionella kontaktnät.

Adecco kan erbjuda dig möjligheten till intressanta uppdrag på attraktiva företag, till tjänster som kanske aldrig kommer ut på den öppna marknaden.

Vi vill att du ska må bra och ger dig friskvårdsbidrag och rabatter på träningskort. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Mer information om Adecco finns på www.adecco.se

Är du intresserad?
Då ska du ansöka så snart som möjligt. Tjänsten ska tillsättas omgående och därför sker rekryteringsarbetet löpande under ansökningstiden. Ansökan sker genom att du registrerar dig nedan.

Vid frågor angående registrering på hemsidan kontakta Kandidatsupport på tel: 08-598 980 10.

Välkommen att söka!

Arbetstider och omfattning
Heltid Heltid, till årsskiftet 2015/2016.

Ersättning
Lön enligt överenskommelse.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-01-03
Ansöker gör du genom att använda länken nedan.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Stina Sörensen (rekryteringsansvarig)31-7254508
Klara Fransson (rekryteringsansvarig)31-725 45 52

Företag
Adecco Sweden AB

Adress
Adecco Sweden AB
Östra Hamngatan 26-28
41109 GÖTEBORG

Kontorsadress
Östra Hamngatan 26-28

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2090818

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: