Servicehandläggare, Trollhättan
Skatteverket / Ekonomijobb / Trollhättan
2015-01-27
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Servicehandläggare, Trollhättan" (publicerad 2019-03-19) ⬅️
Visa alla ekonomijobb i Trollhättan,
Essunga,
Vänersborg,
Lilla Edet,
Grästorp eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skatteverket i Trollhättan,
Vänersborg,
Uddevalla,
Stenungsund,
Alingsås eller i
hela Sverige Skatteverket, Försäkringskassan och Pensionsmyndigheten driver servicekontor i samverkan. Verksamheten har en tydlig inriktning mot att erbjuda bättre samhällsservice och information till medborgare och företag.
Att våra myndigheter samverkar i det personliga mötet ger förutsättningar för dig som servicehandläggare att svara på medborgare och företagares frågor med ett helhetsperspektiv för våra myndigheters områden.
Dina arbetsuppgifter som servicehandläggare
innebär att ge snabb och professionell service och information till privatpersoner och företag genom att svara på frågor.
Du ger service och information på uppdrag av de tre samverkansmyndigheterna, i en öppen miljö, vilket ställer höga krav på din förmåga att ta in information och hålla dig uppdaterad inför det personliga mötet. Det är viktigt att du har en öppen, lyssnande och förklarande attityd och lätt att kommunicera i tal och skrift. Eftersom du arbetar nära kunderna måste du känna dig bekväm i det direkta mötet med individer med olika bakgrund i samhället.
På servicekontoret i Trollhättan är vi 6 medarbetare och tillhör folkbokföringskontoret i Västra regionen. Vid behov kommer du även att arbeta på andra servicekontor vilket innebär en del resande i anställningen.
Vi erbjuder dig en arbetsplats
• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.
Vi söker dig som
• har väl dokumenterad förmåga att inhämta och använda teoretiska kunskaper, exempelvis genom en högskoleutbildning om minst 120p/180hp inom ekonomi, juridik, beteendevetenskap eller socionomutbildning alternativt minst 3 års dokumenterad förmåga att inhämta och använda teoretiska kunskaper i arbetet
• har arbetat minst två år i ett serviceyrke där du har fått besvara frågor på ett kortfattat och informativt sätt vid besök/genom fysiska kundmöten, t ex restaurang, butik eller liknande.
• har goda kunskaper i informationssökning och digitala medier
• har mycket god förmåga att tala och skriva på svenska och engelska
• bemöter andra väl och har god servicekänsla
• har mycket god kommunikativ förmåga
• har god förmåga att hantera flera kunder parallellt och arbeta i ett högt tempo
• är flexibel och ser helheten
• är utvecklingsorienterad och tänker nytt
• stödjer och samverkar.
Det är meriterande om du tidigare arbetat som servicehandläggare inom någon av våra samverkansmyndigheter, Skatteverket, Pensionsmyndigheten eller Försäkringskassan
När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.
Anställningarna är tillsvidare. Tillsättning snarast.
Välkommen med din ansökan till oss!
Publiceringsdatum2015-01-27Arbetstider och omfattningHeltid/ Ej specificerat
Ersättningindividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-02-04
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAnette Dahl, tf. Sektionschef 010-579 96 74
Lena Berntson, facklig kontaktperson ST 010-577 91 61
Julia Cebe, facklig kontaktperson SACO 010-579 91 01
Jonas Mellberg, HR-Konsult 010-572 42 29
FöretagSkatteverket
AdressSkatteverket
Kungsgatan 49
46130 Trollhättan
KontorsadressKungsgatan 49
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2143002
Observera att sista ansökningsdag har passerat.