Servicehandläggare till barn-, utbildning-, kultur- och fritidsg
Järfälla kommun, Verksamhetsstöd och medborgarservice / Butikssäljarjobb / Järfälla
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla butikssäljarjobb i Järfälla,
Sollentuna,
Upplands-Bro,
Danderyd,
Sundbyberg eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Järfälla kommun, Verksamhetsstöd och medborgarservice i Järfälla Järfälla kommun har nordvästra Stockholms mest spännande läge och växer snabbt. Här byggs bostäder för hela Stockholmsregionen och inom femton år har Järfälla vuxit från dagens 75 000 invånare till minst 120 000. Då finns tunnelbana, pendeltåg och en komplett ny stad med restauranger, butiker, kultur och service inom gång- och cykelavstånd i Barkarby.
Vi som jobbar här erbjuder välfärd med kvalitet och när befolkningen växer är det fler som behöver vår service och våra tjänster. De kommande åren utvecklar vi verksamheterna och tänker nytt samtidigt som vi arbetar på med expansionen. Våra invånare är nöjda idag och vi har högt ställda mål framöver.
Vi är måna om att våra chefer och medarbetare ska utvecklas och Järfälla kommun utsågs nyligen till en av Sveriges 50 mest spännande arbetsgivare inom offentlig sektor. Internt arbetar vi efter visionen "Järfälla för alla framåt".
Publiceringsdatum2018-06-05ArbetsuppgifterJärfälla kommuns servicecenter har funnits sedan 2010 och besvarar frågor om kommunens alla verksamhetsområden.
Som servicehandläggare i barn-, utbildning, kultur och fritidsgruppen är du ansiktet utåt för hela 3 förvaltningar: barn- och ungdomsförvaltningen, kompetensförvaltningen samt kultur-, demokrati- och fritidsförvaltningen och en nyckelperson för att ge bästa möjliga service till Järfällaborna. Tjänsten innefattar mycket kontakter med medborgare och det är därför av yttersta vikt att du bemöter alla som ringer och kommer till oss på ett trevligt och professionellt sätt.
Nu behöver vi stärka upp vårt team med ytterligare en servicehandläggare.
Som servicehandläggare arbetar du med att ge kvalificerad information, vägledning och rådgivning till kommunens invånare gällande de frågor som förvaltningarna arbetar med. Du tar emot besök i Servicecenters besökslokal samt löser ärenden som inkommer via telefon och e-post. Du kommer svara på diverse frågor inom barnomsorg, vuxenutbildning, kulturskolan och kultur och fritid samt ta emot felanmälan på kommunens fastigheter.
Dina arbetsuppgifter och ansvarsområden:
• Representera kommunen och specifikt barn- och ungdomsförvaltningen, kompetensförvaltningen samt kultur-, demokrati- och fritidsförvaltningen gentemot medborgare i kommunen
• Arbeta i kommunens besökslokal: ta hand om besökare och deras ärenden, hantera post
och paket, administrera nycklar och parkeringstillstånd, bedriva försäljning av presentartiklar, m.m.
• Arbeta som servicehandläggare i telefon
• Ta emot felanmälan, klagomål och synpunkter på kommunens fastigheter
• Logga samtal och ärenden i ett ärendehanteringssystem
• Svara på allmänna frågor om Järfälla kommun
• Samarbeta och samverka med förvaltningens handläggare och avdelningar
• Delta i Servicecenters förbättringsarbete som består av utveckling av rutiner, kunskapsdatabas, överenskommelser med förvaltning
Vi kan erbjuda dig en härlig arbetsgrupp med bred kompetens och ett utvecklande arbete. Alla anställda på Servicecenter erbjuds friskvårdsbidrag som består av ett fast belopp varje år som kan användas för hälsofrämjande fysisk aktivitet. Vi arbetar även enligt årsarbetstid vilket innebär att vi ska jobba ett visst antal timmar per år, men det varierar mellan olika perioder hur mycket vi arbetar.
KvalifikationerDu ska ha:
• gymnasieutbildning
• tidigare erfarenhet av kundtjänstarbete gentemot interna och externa kunder
• mycket bra kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift
• goda IT-kunskaper och vana att arbeta med datorer och informationssökning
• förmåga att samtidigt som du för ett samtal arbeta i IT-baserade verksamhetssystem, söka och hantera information och data
• kunskaper om en kommuns struktur och beslutsvägar
Vi ser gärna att du har:
• eftergymnasial utbildning inom barn, utbildning kultur och/eller fritid
• tidigare erfarenhet av kundtjänstarbete inom offentlig förvaltning
• har arbetat med vägledning och rådgivning på webb eller via sociala medier
• erfarenhet av arbete med verksamhetssystemen Procapita och Raindance
• erfarenhet av att arbeta med ärendehanteringssystemet Artvise och telefonisystemet Callguide Telefonist
• erfarenhet av arbete med felanmälan av fastigheter
Vi söker dig som är en stjärna på service och kundbemötande, en person som alltid sätter kunden i fokus. Då du kommer att vara kommunens ansikte utåt är det viktigt att du är en god och tydlig kommunikatör som visar omdöme i sitt professionella agerande.
Du är väl medveten om verksamhetens mål och gör ditt bästa för att uppnå dessa. Du bidrar med energi och engagemang till verksamheten, och ger dig inte förrän arbetet är avslutat på ett bra sätt. På vår arbetsplats sker ständiga förändringar och förbättringar, vi vill framåt och vi vill utvecklas. Därför är det viktigt att du också är en flexibel person som gillar förändring.
ÖVRIGT
Järfälla kommun är en personlig arbetsplats med goda utvecklingsmöjligheter. Vi är mycket stolta över våra utbildningsakademier, Medarbetar-, Arbetsledar- och Ledarskapsakademin. Att ha balans i livet, kunna kombinera karriär med familjeliv, är grundläggande för att skapa bra resultat. En förutsättning för att lyckas med det är att vi som arbetsgivare också speglar det samhälle vi verkar i. Oavsett var i kommunen du jobbar är din arbetsinsats av stor betydelse i vårt gemensamma uppdrag - att i varje enskilt möte med invånare och företag ge vårt allra bästa och föra Järfälla framåt. Läs mer på
www.jarfalla.seVi ber dig söka tjänsten via det standardiserade ansökningsformuläret som är kopplat till annonsen. Använd länken under rubriken "Ansökan".
Urvalet sker i en databas där kompetens, utbildning, arbetslivserfarenhet och andra kvalifikationer bedöms utifrån ditt ansökningsformulär. Vi ber dig därför fylla i formuläret så noggrant som möjligt.
Välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Arbetet är förlagt mellan 07.50 - 17.00 måndag-torsdag, 07.50-15.00 fredag Tidsbegränsad anställning, tillträde: 15 augusti 2018, upphör: 2017-12-31 Med möjlighet till förlängning.
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-06-17
Ange följande referens när du ansöker: A694738
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMia Hagman
mia.hagman@jarfalla.seElena Buzakova
elena.buzakova@jarfalla.se 085809092
FöretagJärfälla kommun, Verksamhetsstöd och medborgarservice
AdressJärfälla kommun, Verksamhetsstöd och medborgarservice
Järfälla
17780 JÄRFÄLLA
KontorsadressVasaplatsen 9-11 JÄRFÄLLA
Jobbnummer 4188191
Observera att sista ansökningsdag har passerat.