Servicehandläggare, Sollefteå
Skatteverket / Juristjobb / Sollefteå
2018-02-12
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Servicehandläggare, Sollefteå" (publicerad 2019-01-18) ⬅️
Visa alla juristjobb i Sollefteå,
Kramfors,
Ragunda,
Mark,
Härnösand eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skatteverket i Sollefteå,
Kramfors,
Mark,
Härnösand,
Örnsköldsvik eller i
hela Sverige Skatteverket, Försäkringskassan och Pensionsmyndigheten har gemensamma servicekontor på cirka 100 orter. Servicekontorens syfte är att erbjuda samhällsservice och information till privatpersoner och företag.
Myndigheternas samarbete ger dig som servicehandläggare ett helhetsperspektiv i din kontakt med medborgare och företagare.
Dina arbetsuppgifter som servicehandläggare
innebär att ge snabb och professionell service och information till privatpersoner och företag genom att svara på frågor.
Du ger service och information, på uppdrag av de tre samverkansmyndigheterna, i en öppen miljö, vilket ställer höga krav på din förmåga att ta in information och hålla dig uppdaterad inför det personliga mötet. Det är viktigt att du har en öppen, lyssnande och förklarande attityd och har lätt att kommunicera i tal och skrift. Eftersom du arbetar nära kunderna måste du känna dig bekväm i det direkta mötet med individer med olika bakgrund i samhället.
För mer information om arbetet som servicehandläggare, titta gärna på filmen här.
Vi erbjuder dig en arbetsplats
• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.
Vi söker dig som
• har en pågående eller nyligen avslutad akademisk utbildning om minst 180 hp inom ett för tjänsten relevant område eller har minst två års aktuell erfarenhet från ett liknande serviceyrke
• har goda kunskaper i informationssökning och digitala medier
• har servicekänsla och inger förtroende
• kan arbeta självständigt men som samtidigt har mycket god förmåga att samarbeta
• har mycket god kommunikationsförmåga
• stimuleras av att arbeta i ett högt tempo
• är ansvarstagande.
Det är meriterande om du har
aktuell och relevant erfarenhet från arbete eller praktik om minst tre månader i ett serviceyrke där du har fått besvara frågor på ett kortfattat och informativt sätt vid besök eller via telefon. Meriterande är också om du tidigare arbetat på servicekontor.
När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.
Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.
Anställningen är tidsbegränsad fr.o.m. juni till augusti månad 2018.
Observera att du måste vara mycket noggrann när du fyller i frågorna i slutet av din ansökan. Svaren på dessa frågor kommer att ligga till grund för det första urvalet. Vid eventuell intervju ska du kunna uppvisa betyg och intyg som styrker dina svar på urvalsfrågorna.
Välkommen med din ansökan till oss!
Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
Publiceringsdatum2018-02-12ErsättningIndividuell lönesättning.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-03-02
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktBengt-Åke Sundelin, sektionschef 010-576 09 01
Per-Olof Karlsson, facklig kontaktperson Saco 010-576 82 42
Anna-Maria Andersson, facklig kontaktperson ST 010-579 97 78
Sommarjobb på Skatteverket,
sommarjobb@skatteverket.seFöretagSkatteverket
AdressSkatteverket
Skatteverket
17194 Solna
17194 Sollefteå
KontorsadressSkatteverket
17194 Solna
Jobbnummer 3958420
Observera att sista ansökningsdag har passerat.