Servicehandläggare, Jönköping
Skatteverket / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Jönköping
2015-11-24
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Servicehandläggare, Jönköping" (publicerad 2018-08-24) ⬅️
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Jönköping,
Aneby,
Habo,
Mullsjö,
Vaggeryd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skatteverket i Jönköping,
Ulricehamn,
Tidaholm,
Falköping,
Vetlanda eller i
hela Sverige Skatteverket, Försäkringskassan och Pensionsmyndigheten driver servicekontor i samverkan. Verksamheten har en tydlig inriktning mot att erbjuda bättre samhällsservice och information till medborgare och företag.
Att våra myndigheter samverkar i det personliga mötet ger förutsättningar för dig som servicehandläggare att svara på medborgare och företagares frågor med ett helhetsperspektiv för våra myndigheters områden.
Dina arbetsuppgifter som servicehandläggare
innebär att ge snabb och professionell service och information till privatpersoner och företag genom att svara på frågor.
Du ger service och information på uppdrag av de tre samverkansmyndigheterna, i en öppen miljö, vilket ställer höga krav på din förmåga att ta in information och hålla dig uppdaterad inför det personliga mötet. Det är viktigt att du har en öppen, lyssnande och förklarande attityd och lätt att kommunicera i tal och skrift. Eftersom du arbetar nära kunderna måste du känna dig bekväm i det direkta mötet med individer med olika bakgrund i samhället.
På servicekontoret i Jönköping är vi 8 medarbetare och tillhör skattekontoret i Visby. Vid behov kommer du även att arbeta på andra servicekontor i närområdet.
Vi erbjuder dig en arbetsplats
• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.
Vi söker dig som
• har väl dokumenterad förmåga att inhämta och använda teoretiska kunskaper, exempelvis genom en högskoleutbildning om minst 120p/180hp inom ekonomi, juridik eller beteendevetenskap eller dokumenterad förmåga att inhämta och använda teoretiska kunskaper i arbetet
• har arbetat minst två år i ett serviceyrke där du har fått besvara frågor på ett kortfattat och informativt sätt vid besök eller via telefon
• har goda kunskaper i informationssökning och digitala medier
• har mycket god förmåga att tala och skriva på svenska och engelska
• bemöter andra väl och har god servicekänsla
• har mycket god kommunikativ förmåga
• har god förmåga att hantera flera kunder parallellt och arbeta i ett högt tempo
• är flexibel
• ser helheter, är utvecklingsorienterad och tänker nytt
• stödjer och samverkar.
Det är meriterande om du nyligen har arbetat eller arbetar som servicehandläggare på något av landets servicekontor, eller har annan aktuell och för tjänsten relevant erfarenhet från myndidghet.
När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.
Vi söker två personer för vikariat.
Välkommen med din ansökan till oss!
Har du frågor om arbetsuppgifterna kan du ringa t.f. sektionschef Lena Bakkan på telefon 010-5764526. Om du har frågor om rekryteringsprocessen kan du ringa HR-konsult Theresa James på telefon 010-574 93 64. Kontaktpersoner i fackliga frågor för ST Kerstin Nilsson, telefon 010-576 16 48 och för Saco Per-Olof Karlsson telefon 010-576 82 42.
Vi vill ha din ansökan med CV märkt med diarienummer 131 634015-15 senast den 6/12.
Bifoga inga betygskopior eller liknande till din ansökan, utan ta istället med dem till en eventuell intervju.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
Publiceringsdatum2015-11-24ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-12-07
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagSkatteverket
AdressSkatteverket
Barnarpsgatan 62
55195 Jönköping
KontorsadressBarnarpsgatan 62
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2544646
Observera att sista ansökningsdag har passerat.