Servicehandläggare ID-kort, Stockholm
Skatteverket / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skatteverket i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Sollentuna,
Södertälje eller i
hela Sverige Skatteverket, Försäkringskassan och Pensionsmyndigheten driver servicekontor i samverkan. Verksamheten har en tydlig inriktning mot att erbjuda bättre samhällsservice och information till medborgare och företag.
Att våra myndigheter samverkar i det personliga mötet ger förutsättningar för dig som servicehandläggare att svara på medborgare och företagares frågor med ett helhetsperspektiv för våra myndigheters områden.
Dina arbetsuppgifter som Id-kortshandläggare
innebär att du hjälper kunder och handlägger ärenden inom id-kortshantering, svarar på frågor, ger råd och stöd. Arbetet ställer mycket höga krav på dina personliga egenskaper och din förmåga att möta människor, ge service och lösa problem. Du kommer att granska kundernas identitetshandlingar, fatta beslut om att beställa id-kort eller sända ärendet vidare till fördjupad utredning. Arbetet innefattar även att kontrollera betalningar, fotografera kunderna och mäta deras längd. Du har varje dag personlig kontakt med många id-kortssökande som besöker vårt kontor. Alla som anställs kommer att få gå en id-kortshandläggarutbildning och får individuell handledning av erfarna kollegor. Vi har schemalagd arbetstid.
På sektionen är vi idag 15 medarbetare. Vår arbetsplats finns i nya fräscha lokaler på Servicekontoret Kungsholmen, Lindhagensgatan 76.
Vi erbjuder dig en arbetsplats
• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.
Vi söker dig som
• har minst treårig gymnasieutbildning med godkända betyg i svenska, engelska och matematik eller motsvarande kunskaper från Skatteverket
• har arbetat minst två år i ett serviceyrke inom de senaste 5 åren där du har fått besvara frågor på ett kortfattat och informativt sätt vid personliga möten
• har goda kunskaper i ett eller flera språk utöver svenska och engelska
• trivs med att arbeta i en mångkulturell miljö
• har förmåga att hantera kravfyllda situationer
• har viljan och förmågan att trivas med att arbeta i ett stundtals högt tempo
• har en öppen, lyssnande och förklarande attityd
• har lätt att kommunicera med andra i tal och skrift
• kan arbeta självständigt och fatta egna beslut
• är en lagspelare
Det är meriterande om du har aktuell erfarenhet av id-kortshantering från Skatteverket eller annan relevant erfarenhet från Skatteverket eller annan myndighet.
Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.
När vi anställer lägger vi mycket stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.
Anställningen är tillsvidare och vikariat. Provanställning kan komma att tillämpas i sex månader.
Välkommen med din ansökan till oss!
Sista ansökningsdagen är 8 januari.
Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?
Publiceringsdatum2013-12-18Arbetstider och omfattningEj specificerat , Ej specificerat , Tillsvidareanställning
Så ansöker duAnsökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktJan Gustafsson, sektionschef 010-574 36 09
jan.i.gustafsson@skatteverket.seLena Hansson, facklig kontaktperson ST 010-574 36 16
Carlos Saavedra Nilsson, facklig kontaktperson Saco 010-574 46 88
Annsofi Eriksson Lehman, HR-konsult 010-574 72 93
annsofi.eriksson.lehman@skatteverket.seFöretagSkatteverket
AdressSkatteverket
Personalenheten
17194 Solna
Jobbnummer 1732113
Observera att sista ansökningsdag har passerat.