Servicehandläggare, Göteborg
Skatteverket / Ekonomijobb / Göteborg
2017-03-10
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Servicehandläggare, Göteborg" (publicerad 2018-11-12) ⬅️
Visa alla ekonomijobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skatteverket i Göteborg,
Kungälv,
Kungsbacka,
Alingsås,
Stenungsund eller i
hela Sverige Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.
Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.
Dina arbetsuppgifter som servicehandläggare innebär att ge snabb och professionell service och information till privatpersoner och företag genom att svara på frågor.
Du ger service och information, på uppdrag av de tre samverkansmyndigheterna, i en öppen miljö, vilket ställer höga krav på din förmåga att ta in information och hålla dig uppdaterad inför det personliga mötet. Det är viktigt att du har en öppen, lyssnande och förklarande attityd och har lätt att kommunicera i tal och skrift. Eftersom du arbetar nära kunderna måste du känna dig bekväm i det direkta mötet med individer med olika bakgrund i samhället.
Vi söker 8 medarbetare till Servicekontoret Göteborg.
Vi erbjuder dig en arbetsplats
• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.
Vi söker dig som
• har en pågående eller nyligen avslutad akademisk utbildning om minst 180 hp inom ett för tjänsten relevant område, eller har några års aktuell och relevant erfarenhet från ett liknande serviceyrke
• har goda kunskaper i informationssökning och digitala medier
• har servicekänsla och inger förtroende
• kan arbeta självständigt men som samtidigt har mycket god förmåga att samarbeta
• har mycket god kommunikationsförmåga
• stimuleras av att arbeta i ett högt tempo
• är ansvarstagande.
Det är meriterande om du har arbetat minst tre månader i ett serviceyrke där du har fått besvara frågor på ett kortfattat och informativt sätt vid besök eller via telefon.
När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.
Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.
Anställningen är tidsbegränsad fr.o.m. 2017-05-15 t.o.m. 2017-08-31.
Bifoga inga betygskopior eller liknande till din ansökan, utan ta istället med dem till en eventuell intervju.
Observera att du måste vara mycket noggrann när du fyller i frågorna i slutet av din ansökan. Svaren på dessa frågor kommer att ligga till grund för det första urvalet. Vid eventuell intervju ska du kunna uppvisa betyg och intyg som styrker dina svar på urvalsfrågorna.
Välkommen med din ansökan till oss!
Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
Publiceringsdatum2017-03-10ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-03-24
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMaxwell Malavan, sektionschef 010-574 59 41
Eva Gustafsson, sektionschef 010-573 66 27
Lena Berntson, facklig kontaktperson ST 010-577 91 61
Linnea Jakobsson, facklig representant Saco 010-574 73 56
FöretagSkatteverket
AdressSkatteverket
Box 2825
40320 GÖTEBORG
KontorsadressÖstra Hamngatan 16
Jobbnummer 3367164
Observera att sista ansökningsdag har passerat.