Servicehandläggare
Försäkringskassan / Administratörsjobb / Bollnäs
2011-01-15
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Servicehandläggare" (publicerad 2017-09-25) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Bollnäs,
Söderhamn,
Ljusdal,
Ockelbo,
Hudiksvall eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Försäkringskassan i Bollnäs,
Söderhamn,
Ljusdal,
Hudiksvall,
Sandviken eller i
hela Sverige Referens: 002553-2011
Försäkringskassans uppdrag är att informera om och administrera socialförsäkringen - en viktig del av vårt gemensamma skyddsnät. Ett av våra viktigaste mål är att bidra till ett Sverige med färre sjukskrivna och fler i arbete.
Försäkringskassans strävan är att alla våra kunder med stort förtroende ska uppleva att vi utför vårt uppdrag enkelt, snabbt och rätt i alla situationer. Vår kultur ska därför präglas av kundfokus, tydlighet, respekt och arbetsglädje och vi arbetar ständigt för att bli en utvecklande arbetsplats med balans mellan arbete och privatliv.
Vi söker engagerade medarbetare som vill göra verklig skillnad för människor och samhälle.
Placering Servicekontoret i Bollnäs
Vi har inrättat servicekontor i samverkan mellan Försäkringskassan, Pensionsmyndigheten och Skatteverket. Samverkan innebär att handläggarna arbetar som generalister över myndighetsgränserna. Verksamheten har en tydlig inriktning mot att ge samhällsservice och information till allmänheten.
Ditt nya jobb
innebär att du svarar på frågor, ger råd och stöd till medborgare och företag med ett helhetsperspektiv på deras situation. Arbetet ställer mycket höga krav på dina personliga egenskaper och din förmåga att möta människor och lösa problem. Genom samverkan kan myndigheterna erbjuda bättre service och information till medborgare och företag. Att våra myndigheter samverkar i det personliga mötet ger förutsättningar för dig som servicehandläggare att svara på medborgarnas frågor med ett helhetsperspektiv för våra myndigheters områden.
Vi söker dig som
• kan ge kvalificerad service och hjälpa människor
• vill arbeta i en mångkulturell miljö
• har en öppen, lyssnande och förklarande attityd
• har lätt att kommunicera med andra i tal och skrift
• har personlig mognad och inlevelseförmåga
• kan arbeta självständigt och fatta egna beslut
• tar ansvar för din egen utveckling och har god samarbetsförmåga.
Vi kommer att lägga mycket stor vikt vid dina personliga egenskaper och förmågor.
Du ska ha
• högskoleexamen (minst 120 p eller 180 hp) inom samhällsvetenskap, beteendevetenskap, ekonomi, juridik eller väl dokumenterad förmåga att tillägna dig och använda teoretiska kunskaper i arbetet.
• minst två års arbetslivserfarenhet (inom de senast fem åren) inom service och/eller kommunikation där du har erfarenhet av personliga möten med människor med olika bakgrund och skilda behov. Du kan till exempel ha erfarenhet från arbete vid Arbetsförmedlingen, Försäkringskassan, Kronofogdemyndigheten, Skatteverket eller andra myndigheter, bank och försäkringsbolag m.fl.
• mycket god kunskap av informationssökning via IT.
• goda kunskaper i svenska och engelska.
Utöver kravet på goda kunskaper i svenska och engelska är det meriterande med goda kunskaper i ett eller flera av de språk som är vanliga inom servicekontorets närområde t.ex. Arabiska, Kurdiska och Somaliska. Önskvärt är också körkort för bil.
Publiceringsdatum2011-01-15Övrig informationAnställningen är på heltid, tillsvidare med tillträde snarast.
Mer information
Har du frågor om arbetsuppgifterna kan du kontakta Agneta Wallberg, Försäkringskassan, tfn 010-111 81 75 eller Ronny Svensson Skatteverket, tfn 010-577 19 10. Vid frågor om rekryteringsprocessen är du välkommen att ringa HR-specialist Karin Karlsson tfn 010-116 90 37.
Kontaktpersoner i fackliga frågor vid Försäkringskassan är för ST-FK, Ann-Britt Nilsson tfn 010-113 5232, för SACO-S-FK Annelie Björklund tfn 010-111 6504 och för SEKO FK Ebrima Dibba tfn 010-116 91 01.
Så ansöker duVi vill ha din ansökan med meritförteckning märkt med diarienummer 002553-2011 senast den 4 februari 2011. Du behöver inte bifoga betygskopior och liknande till din ansökan, dessa tas med till en eventuell intervju. Skicka ansökan genom att klicka här nedan.
Försäkringskassan arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering.
Arbetstider och omfattningDag , Heltid , Tillsvidareanställning
Så ansöker duAnsökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.
FöretagFörsäkringskassan
AdressFörsäkringskassan
Personalenheten
Jobbnummer 823236
Observera att sista ansökningsdag har passerat.