Servicefokuserad Kontorsvärd/värdinna
Arkitekterna Krook och Tjäder AB / Receptionistjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla receptionistjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Arkitekterna Krook och Tjäder AB i Göteborg Publiceringsdatum2016-02-15Beskrivning av verksamhetenArkitekterna Krook & Tjäder är över 130 medarbetare på fem kontor som arbetar inom arkitekturens alla delar. Vi är ett värderingsstyrt företag med en prestigelös atmosfär och mycket omtanke. Vi har en positiv och god stämning på våra kontor och vi brinner för god service gentemot våra beställare, besökare och varandra. Hos oss finns det alltid stora möjligheter att utveckla och att utvecklas. Nu vill vi förstärka vårt kontor i Göteborg med en Servicefokuserad Kontorsvärd/värdinna.
Dina arbetsuppgifterBeskriver du dig själv som en social och ordningsam person? Hittar du stor glädje i mötet med andra människor och i att hålla ett kontor fräscht och inbjudande? Lockas du av att jobba på en trevlig arbetsplats och ingå i ett härligt team som tillsammans erbjuder medarbetare, kunder och besökare bästa möjliga service? Då kanske det här är tjänsten för dig! Som kontorsvärd/värdinna hos oss kommer du vara vårt stöd i vardagen och ansvara för att hålla ordning o reda på vårt kontor och se till att våra lokaler är trivsamma och presentabla. Du kommer ha löpande kontakt med fastighetsskötare och städbolag. Du ansvarar även för vår växel som ska vara bemannad mellan 8-12 resp 13-17 måndag-fredag. Du kommer också att bistå med övrig kontorsservice som; - beställa kontorsmaterial - hantera övriga inköp - ta emot besök - ombesörja resebokningar - konferensservice, ordna fika och boka mötesrum - posthantering - diverse administration som t.ex telefoni (inköp, försäkringsärenden mm) m.m. I din roll som kontorsvärd/värdinna fyller du en viktig funktion för att vårt kontor skall fungera i vardagen och bidrar till vår gemensamma trivsel och goda stämning. Du kommer ingå i en grupp med våra stödfunktioner (ekonomi, HR och IT) där det också ingår ytterligare en kontorsvärdinna (som har mer fokus på konferensservice, friskvård och information men som även delar många arbetsuppgifter med dig).
Utbildning och erfarenhetFör oss är det viktigt med rätt person snarare än specifik kompetens. Rollen kräver att du har personlig mognad, är öppen och har en mycket hög känsla för service. Det är viktigt att du gillar ordning och reda och är van vid att ta eget ansvar och styra upp rutiner. Du kan arbeta självständigt och ser vad som behöver göras. Du tar egna initiativ och är trygg och orädd i din roll. Vi ser gärna att du har erfarenhet av administrativt arbete och framförallt längre (minst 5 år) erfarenhet av serviceyrke (gärna inom kontor, restaurang eller hotell, gärna som husfru/housekeeping manager). Datavana krävs. Egenskaper som vi värderar högt: Strukturerad, Ordningsam/organiserad och trivs med att styra upp rutiner. Hög servicekänsla. Förmåga att hantera en ryckig vardag och kunna prioritera och växla mellan uppgifter. Social/utåtriktad med en positiv inställning. Ok fysik (utifrån att uppdraget kräver en del praktiska insatser med att bära material osv) Kommunikativ samt behärskar svenska i tal och skrift. Tillsvidareanställning (inleds med provanställning på 6 månader) arbetstid 100 %
Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare
Heltid
Arbetstid 100 % må - fre 8-17
Tillträdeapril/maj
ErsättningFast månads- vecko- eller timlön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-02-29
Skriftligt
Ange följande referens när du ansöker: Servicefokuserad kontorsvärd
Ansökan kan skickas till e-postadress:
pernilla.obert.nielsen@krook.tjader.seKontaktPernilla Obert Nielsen, HR chef, 0729-652668
pernilla.obert.nielsen@krook.tjader.seFöretagArkitekterna Krook och Tjäder AB
AdressArkitekterna Krook och Tjäder AB
41305 GÖTEBORG
KontorsadressPrinsgatan 12 5 tr
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 031-7041730
Faxnummer: 031-7041731
E-postadress:
pernilla.obert.nielsen@krook.tjader.se Jobbnummer 2670568
Observera att sista ansökningsdag har passerat.