Servicedesktekniker till Stockholm
InfoCare Service AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
2013-02-11
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Servicedesktekniker till Stockholm" (publicerad 2013-05-28) ⬅️
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos InfoCare Service AB i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Järfälla,
Södertälje eller i
hela Sverige InfoCare Proffs IT är ett dotterbolag till InfoCare Service AB, Nordens ledande IT-serviceföretag.
Till Stockholm söker vi nu en duktig servicedesktekniker
för ett säkerhetsklassat uppdrag. Vi söker dig med IT-relaterad utbildning och minst ett års erfarenhet från servicedesk. För att vara aktuell för tjänsten krävs det att du är svensk medborgare och att du har goda kunskaper i svenska och i engelska i tal och i skrift.
Uppdraget startar i april och beräknas pågå till den sista december med chans till förlängning. Vi söker dig med ett stort IT-intresse och en strävan efter att alltid ge bästa möjliga service!
Publiceringsdatum2013-02-11Dina arbetsuppgifterI rollen som servicedesktekniker är dina huvudsakliga arbetsuppgifter:
• Teknisk support till användarna via mail och telefon
• Problemlösning
• Kontohantering, behörighetshantering, support av mjukvara mm
• Fjärrstyrning
• Ärendehantering mm
KvalifikationerFör att passa i rollen som servicedesktekniker ser vi att du har:
• Gymnasial utbildning inom IT eller motsvarande påbyggnadsutbildning
• Minst 1 års erfarenhet inom servicedesk
• Goda kunskaper i Windows Vista och Windows 7
• Erfarenhet av MS Office
• Erfarenhet av GroupWise
• Erfarenhet av remotehanteringsverktyg
• Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och i skrift
• Svenskt medborgarskap är ett krav
Som servicedesktekniker är det viktigt att du har ett stort intresse för IT och teknik, är stresstålig, och gillar att ge support.
Vi söker dig som är serviceinriktad, flexibel och som kan uttrycka dig väl i både tal och skrift då arbetet innebär mycket kundkontakt och registrering i ärendehanteringssystem. Vi lägger stor vikt vid att hitta rätt person med ett stort driv och engagemang.
Du kommer att vara anställd av InfoCare Proffs IT och uthyrd till kundföretaget där du kommer att ingå i ett trevligt team tillsammans med andra servicedesktekniker
Om Du känner igen dig i ovanstående beskrivning så ber vi Dig söka omgående. Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Därför kan uppdraget komma att tillsättas innan ansökningstidens utgång.
Ange "Servicedesktekniker - Stockholm" i ämnesfältet.
Välkommen med din ansökan! Ansökningar och eventuella frågor skickas till
ProffsIT@infocare.seVi undanber oss vänligen all rekryteringshjälp!
Arbetstider och omfattningVisstidsanställning 6 månader eller längre
Heltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2013-03-10
Ansökan kan skickas till e-postadress:
proffsit@infocare.seKontaktEva Bexelius, Konsultchef
proffsit@infocare.seFöretagInfoCare Service AB
AdressInfoCare Service AB
Box 20016
16102 BROMMA
KontorsadressKarlsbodavägen 39
Övriga kontaktuppgifterE-postadress:
proffsit@infocare.se Jobbnummer 1462995
Observera att sista ansökningsdag har passerat.