Servicedesktekniker med erfarenhet
DSolution Group AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
2021-10-11
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Servicedesktekniker med erfarenhet" (publicerad 2021-11-01) ⬅️
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos DSolution Group AB i Stockholm,
Norrköping,
Linköping eller i
hela Sverige Nu söker vi en vi dig som vill bli en del av #DSdreamteam!
Din vilja att utvecklas och goda samarbetsförmåga är viktig samt att du har en social kompetens både internt och externt. Vi värdesätter dessa personliga egenskaper högt. Som servicetekniker hos oss ser vi gärna att du har som mål att höja din kompetens successivt för att i framtiden utvecklas till en specialist inom t ex Azure, deployment, säkerhet och andra molntjänster alternativt en IT-generalist. Vi vill att du ska utvecklas och växa med oss!
Vi söker dig som:
• Har kunskaper inom Windows Server och Microsoft 365.
• Har nätverkskunskap inklusive VLAN och trådlöst.
• Har lätt för att lära och ett stort teknikintresse.
• Ser möjliga lösningar där andra har problem.
• Är kommunikativ och pedagogisk.
• Har erfarenhet av att arbeta med helpdesksupport mot slutkund i minst 1 år.
• Uttrycker dig väl i tal och skrift i både svenska och engelska.
Det är meriterande om du har:
• Fördjupad kunskap inom Microsoft 365, Azure och SharePoint.
• Fördjupad kunskap inom administration av Vmware.
• Fördjupad kunskap inom administration av Active Directory och GPOer.
• Fördjupad kunskap inom backuplösningar som t ex Veeam.
• Kunskap inom brandväggar som t ex WatchGuard.
• Kunskap inom Mac.
Personlighetsmässigt tror vi att du är en kommunikativ, trygg, flexibel och självgående person. Det är viktigt att du är verbal med god förmåga att förklara och återkoppla på ett pedagogiskt sätt samt att du verkligen tycker om kundkontakt och vill leverera service i världsklass.
Publiceringsdatum2021-10-11Dina arbetsuppgifterArbetet som servicedesktekniker innebär att du utför främst remote samt telesupport inom IT (och viss print) men även att du driftsätter enklare IT-leveranser remote och på plats hos våra kunder. Arbetsuppgifterna varierar beroende på hur stort företaget är. Skötsel och underhåll av servrar, infrastruktur, nätverk, system och applikationer är några av de många uppgifterna. Att utföra installationer av applikationer, system och servrar tillhör också en del av vardagen. Saknar du viss kompetens så bistår dina kompetenta kollegor dig med glädje.
Du ansvarar för att våra kunder blir mer än nöjda med tjänsterna de köper från oss, vilket gör att en extremt hög servicekänsla är viktigt. Just ordet "service minded" är vårt viktigaste ledord i det dagliga arbetet.
Dina kollegor har gjort DSolution till ett snabbt växande bolag så du kommer att ingå i ett starkt och kompetent team!
Urval och intervjuer sker löpande så tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse
ErsättningLön enligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-10-29
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagDSolution Group AB
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare DSolution Group AB (org.nr 556664-6971),
http://www.dsolution.se Arbetsplats DSolution
Jobbnummer 6032636
Observera att sista ansökningsdag har passerat.