Servicedesktekniker (L1) - Malmö - Stor utvecklingsmöjlighet ino
Consultify / Elektronikjobb / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla elektronikjobb i Malmö,
Burlöv,
Lomma,
Staffanstorp,
Vellinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Consultify i Malmö,
Trelleborg,
Landskrona,
Helsingborg,
Ängelholm eller i
hela Sverige Consultify är företaget för dig mellan 18 och 30 år som vill komma direkt in på ett företag.
Där får du visa vad du går för mitt i hetluften, istället för att bli ett namn på ett cv som bara hamnar på hög.
Vi är ett personalförmedlings- bemannings- och entreprenadföretag som brinner för att få ut ungdomar i givande och stimulerande jobbmöjligheter, bygga på cv:et, knyta kontakter och till slut få en fast anställning.
Vi har huvudkontoret i Kalmar men finns även i Växjö, Karlskrona, Helsingborg och Malmö.
Consultify är företaget som skapar riktiga jobb för Sveriges ungdomar.
Publiceringsdatum2018-08-13Om företaget Detta företag med huvudkontor i Malmö och tjugo års erfarenhet av att leverera IT-tjänster och systemdrift söker nu efter en ny duktig och engagerad servicedesktekniker på L1:nivå.
Företaget tillhandahåller rådgivning vid val av rätt molntjänster, kostnadsanalys, paketerade och kundanpassade tjänster för outsourcing, hosting, klienthantering och funktionsdrift, och ser alltid till att kund har tillgång till den senaste tekniken. Företaget jobbar brett, ständigt mot innovativa lösningar för att hjälpa kunder att förbättra sin IT-miljö. Med långsiktiga och nära samarbeten med marknadsledande samarbetspartners har man ständigt tillgång till de senaste lösningarna inom IT, allt som krävs för att utveckla kunds IT-miljö på bästa sätt.
Från analys, implementation och drift, till rådgivning inför investeringar i nya system och dessa integration i befintliga IT-system finns kompetenta konsulter att rådfråga dygnet runt, året runt. Just nu söker vi dig som har ett brinnande intresse för teknik, passion för att ge bästa möjliga service gentemot slutanvändare och erfarenhet som 1:line support.
Här finns goda utvecklingsmöjligheter för dig som visar framfötterna och företaget ser fram emot att få välkomna en ny medarbetare att utveckla och låta växa till att ta en bärande roll i teamet.
Arbetsuppgifter
Med tillgång till ärendehanteringssystem, kunskapsdatabas och olika fjärrstyrningsprogram kommer du, främst via mail och telefon, att jobba med;
• Bevakning, utförande och uppföljning av uppdrag som inkommer via servicedeskens telefonsystem, ärendehanteringssystem eller övervakningssystem
• Ärendehantering och åtgärder enligt ITIL
• Kvalitetssäkra, dokumentera och hålla befintlig dokumentation uppdaterad
• Felsökning av hård- och mjukvara samt lättare felsökning på servernivå
• Backuphantering
Erfarenhet och personliga egenskaper
• Vi ser att du som söker har ett brinnande intresse för IT och god problemlösningsförmåga.
• Du har utbildning inom IT eller likvärdig arbetslivserfarenhet
• Erfarenhet av att jobba med servicedesk mot kund via telefon
• Stresstålig och duktig på att hantera kunder under stress
• En lagspelare som gillar att jobba i team
• Svenska i tal och skrift
• Engelska flytande är ett stort plus
Då urval kommer ske löpande ser vi gärna att du ansöker så snart som möjligt.
Välkommen med din ansökan!
KvalifikationerKörkortskrav• B (Personbil)
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tills vidare
ErsättningFast
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-10-01
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagConsultify
AdressConsultify
Bredbandet 1
39230 Kalmar
KontorsadressBredbandet 1
Jobbnummer 4285167
Observera att sista ansökningsdag har passerat.