Servicedesktekniker

Region Gotland / Supportteknikerjobb / Gotland
2022-02-28
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Servicedesktekniker" (publicerad 2023-08-08) ⬅️


Visa alla supportteknikerjobb i Gotland, Västervik, Valdemarsvik, Oskarshamn, Borgholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Region Gotland i Gotland, Oskarshamn eller i hela Sverige

Som en del av Region Gotland ansvarar regionstyrelseförvaltningen för strategisk planering och ärendeberedning, regional utveckling, koncernstyrning, internt stöd och service till regionens övriga förvaltningar samt kultur och fritidsverksamhet. Våra cirka 500 medarbetare månar om kvalitet och effektivitet.



Vilka är vi?
Avdelningen Digitalisering söker nu en IT-tekniker till enheten IT-Servicedesk.

Enheten tillhandahåller IT- och telefonisupport till regionens alla verksamheter. Vi har även hand om all support, underhåll och service på plats ute i Regionens verksamheter samt större delar av den yttre nätverksinfrastrukturen.

Publiceringsdatum
2022-02-28

Arbetsuppgifter
I rollen som IT-tekniker i vår Servicedesk ingår du i ett tätt sammansvetsat team om 5 personer vars huvudsakliga uppgift är att ge förstklassig support till Region Gotlands medarbetare och hantera inkommande IT-ärenden av olika karaktärer samt komplexitet. Du kommer dessutom genomföra felsökning, administration och stöd i olika verksamhetssystem och miljöer, främst i Windowsmiljö.

Vi arbetar med olika kontaktkanaler där du kommer att få ge support genom både telefon, chatt och direkt via ärendesystemet. Där ingår även administration och kontohantering, att hantera olika beställningsflöden och dokumentera.

I Servicedesk så strävar vi efter att vara den enda kontakten användaren behöver ta. Som medarbetare hos oss arbetar du aktivt med larm och övervakning av infrastrukturen för att ge så snabb hjälp som möjligt. Du kommer även att bli inblandad i flera projekt och förbättringsarbeten, samt att hantera och bygga kontakter och relationer både internt och externt i organisationen.

Utbildningskrav
• Gymnasial utbildning
• Flytande kunskaper i Svenska & Engelska
• B-körkort

Meriterande:
• Relaterad teknisk/IT-utbildning
• ITIL-certifiering eller motsvarande

Erfarenhetskrav
• Hög förståelse för teknik och IT-vana

Meriterande:
• Tidigare erfarenhet av IT-support/Servicedesk
• Tidigare erfarenhet av serviceyrken

Vem är du?
Du har förmågan att förmedla information tydligt och enkelt, både muntligt och skriftligt. Tar snabbt in ny kunskap och använder sin erfarenhet på ett flexibelt sätt.

Något som beskriver dig är en förmåga att etablera trovärdighet, förtroende och skapa samarbete med personer på olika nivåer i organisationen. Du förhåller dig till andra på ett öppet och accepterande sätt och får andra att känna sig bekväma. Du förmedlar gärna både egna och andras idéer om hur organisationen kan förändras. Samt är benägen till förändring, och anpassar dig snabbt till nya omständigheter och arbetar konstruktivt även under stress. Du påverkar din omgivning snarare än reagerar på den.

I ditt arbete visar du genuint intresse för kunder och deras frågeställning och säkerställer att problemen är och förblir lösta. Du är spindeln i nätet och bidrar till att lösa kunders problem på eget initiativ.

Du värdesätter att lyssna effektivt; och försöker förstå motparten innan hen lägger fram sina argument samt håller andra informerade. Att dra lärdom av erfarenheter och feedback från omgivningen är en ständigt pågående process för dig. Du utvecklar kompetens och prestation över tid.

Självinsikt är självklart; du är medveten om dina styrkor och svagheter samt ber om hjälp när det behövs från andra.

Om Region Gotland

Region Gotland svarar för kommun- och landstingsuppgifter samt har det regionala utvecklingsansvaret på Gotland. Vi är nära 6700 engagerade medarbetare som genom våra 240 yrken tillsammans skapar ökad livskvalitet för öns invånare. Vill du också vara med och utföra Sveriges viktigaste jobb?

Gotland är en fantastisk plats att leva på, med ett rikt kulturliv, orörd natur och en kreativ entreprenörsanda. Vi är över 61 000 personer som har valt att bo här året om, och vi vill gärna bli fler!

Övrig information
Inom Region Gotland strävar vi efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar sökande med olika bakgrund och kön.

Vill du ha information om Gotland som plats att bo och leva på, läs mer på http://gotland.com/flytta-hit/

På Instagram kan du via @viarregiongotland följa våra medarbetare i sina dagliga arbeten.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Snarast Tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-03-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
REGION GOTLAND

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2022/258".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Region Gotland (org.nr 212000-0803)

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
Regionstyrelseförvaltningen, Digitalisering, IT-Servicedesk

Kontakt
Tom Kungs
0498269833

Jobbnummer
6386205

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Region Gotland

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Region Gotland: