Servicedesktekniker
Trelleborgs kommun, Serviceförvaltningen, IT-avdelningen / Supportteknikerjobb / Trelleborg
2017-12-15
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Servicedesktekniker" (publicerad 2019-03-21) ⬅️
Visa alla supportteknikerjobb i Trelleborg,
Vellinge,
Svedala,
Skurup,
Malmö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Trelleborgs kommun, Serviceförvaltningen, IT-avdelningen i Trelleborg Det är du och dina arbetskamrater som gör oss till Sveriges bästa arbetsplats.
Öppenhet, respekt och ansvar är våra gemensamma värderingar. Vi tror dessutom att en meningsfull fritid i kombination med hög livskvalitet gör att du tycker det är roligt att gå till jobbet.
Låt oss tillsammans utvecklas och dra nytta av varandras kunskaper när vi skapar en bättre vardag för våra medborgare.
Arbetsplatsen
IT-avdelningen tillhör kommunens serviceförvaltning och är en intern serviceorganisation för tjänster inom IT-området till kommunens förvaltningar, skolor och kommunala bolag.
Vi ansvarar för utveckling, drift och underhåll av kommunens nätverk, servrar och arbetsplatsdatorer samt fast och mobil telefoni med tillhörande system.
Publiceringsdatum2017-12-15Dina arbetsuppgifterTrelleborgs Kommuns IT-Avdelning består av fyra enheter: System, Nät, Telefoni och Servicedesk. Sammanlagt är vi 20 kollegor varav 8 tillhör Servicedesk. Arbetet i Servicedesken innebär support via telefon, mail, fjärrstyrning, samt på plats.
Du kommer att arbeta tillsammans med dina kollegor i kommunens Servicedesk där arbetsuppgifterna utöver support innefattar felsökning samt installation av datorer och program. Våra kunder är Kommunens samtliga förvaltningar samt några kommunala bolag.
KvalifikationerDu som söker bör ha eftergymnasial utbildning inom IT. Vi ser gärna att du har erfarenhet av Windows 7/10, Officepaketet och Active Directory. Du har grundläggande teknisk datorkunskap, vana att arbeta i ärendehanteringssystem och att arbeta i en Servicedesk. Kunskap i System Center Configuration Manager och ITIL är meriterande.
Som person ser vi gärna att du är social, serviceminded och tycker om att hjälpa kunder och/eller medarbetare på ett pedagogiskt sätt. Du bör även vara praktiskt lagd och tycka om att ta egna initiativ. Vi förutsätter att du är bra på felsökning och en god problemlösare samt ha förmågan att arbeta både självständigt och i grupp.
Du behärskar svenska i tal och skrift, samt har kunskaper i engelska. Körkort är ett krav.
Arbetstid och varaktighetHeltid 12 månader.
TillträdeSnarast.
Kontaktuppgifter för detta jobbMaria Wedeberg-Muzinic, 0410-73 32 74.
Stefan Andersson, 0410-73 32 78.
Fackliga kontakter:
www.trelleborg.se/facket.Sista ansökningsdag
2017-12-30 via vårt rekryteringssystem, ej via brev eller e-post. I denna rekrytering arbetar vi med löpande urval.
Inför rekryteringsarbetet har Trelleborgs kommun noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Vi längtar och hoppas på att du vill bli en av oss!
Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Efter överenskommelse tillsvidareanställning
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-01-30
Ange följande referens när du ansöker: 2017/519
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMats Olsson 0410-73 32 75
Filip Fryklund 0410-73 49 86
Stefan Andersson 0410-73 32 78
FöretagTrelleborgs kommun, Serviceförvaltningen, IT-avdelningen
AdressTrelleborgs kommun, Serviceförvaltningen, IT-avdelningen
Östergatan 71
23183 Trelleborg
KontorsadressÖstergatan 71
Jobbnummer 3856753
Observera att sista ansökningsdag har passerat.