Servicedesktekniker
Trelleborgs kommun, Serviceförvaltningen, IT-avdelningen / Supportteknikerjobb / Trelleborg
2015-01-12
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Servicedesktekniker" (publicerad 2019-03-21) ⬅️
Visa alla supportteknikerjobb i Trelleborg,
Vellinge,
Svedala,
Skurup,
Malmö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Trelleborgs kommun, Serviceförvaltningen, IT-avdelningen i Trelleborg Det är du och dina arbetskamrater som gör oss till Sveriges bästa arbetsplats.
Öppenhet, respekt och ansvar är våra gemensamma värderingar. Vi tror dessutom att en meningsfull fritid i kombination med hög livskvalitet gör att du tycker det är roligt att gå till jobbet.
Låt oss tillsammans utvecklas och dra nytta av varandras kunskaper när vi skapar en bättre vardag för våra medborgare.
Publiceringsdatum2015-01-12BeskrivningTrelleborgs kommuns IT-avdelning består av fyra enheter; System, Nät, Telefoni och Servicedesk.
Sammanlagt är vi 20 kollegor varav hälften tillhör Servicedesk.
Dina arbetsuppgifterArbetet i Servicedesken innebär support via telefon, mail, fjärrstyrning samt på plats. Du kommer att arbeta tillsammans med dina kollegor i kommunens Servicedesk där arbetsuppgifterna utöver support innefattar felsökning samt installation av datorer och program. Våra kunder är kommunens samtliga förvaltningar samt några kommunala bolag.
KvalifikationerDu som söker bör ha eftergymnasial utbildning inom IT. Vi ser gärna att du har erfarenhet av Windows 7/8, Officepaketet och Active Directory. Du har grundläggande teknisk datorkunskap, vana att arbeta i ärendehanteringssystem och att arbeta i en Servicedesk.
Kunskap i System Center Configuration Manager och ITIL är meriterande.
Som person ser vi att du är social, serviceminded och tycker om att hjälpa kunder och /eller medarbetare på ett pedagogiskt sätt. Du bör även vara praktiskt lagd och tycka om att ta egna initiativ. Vi förutsätter att du är bra på felsökning och en god problemlösare samt har förmågan att arbeta både självständigt och i grupp.
Du behärskar svenska i tal och skrift, samt har kunskaper i engelska. Körkort är ett krav.
Arbetstid och varaktighetTidsbegränsad anställning, 6 månader eller eventuellt längre. Heltid.
TillträdeSnarast efter överenskommelse.
Kontaktperson för detta jobbRichard Falk, chef Servicedesk;
richard.falk@trelleborg.se , Stefan Andersson, IT-chef;
stefan.andersson@trelleborg.seSista ansökningsdag
2015-01-28, vi kommer att tillämpa löpande urval så skicka in din ansökan så snart möjligt, tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Vi undanbeder oss vänligt men bestämt all form av hjälp med rekryteringen från utomstående aktörer.
Vi längtar och hoppas på att du vill bli en av oss!
Arbetstider och omfattning100%. Tillträde: Snarast, efter överenskommelse Visstidsanställning
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-01-28
Ange följande referens när du ansöker: 2015/6
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFacklig kontaktRepresentant nås via Trelleborgs kommuns kundtjänst 0410-73 30 00
FöretagTrelleborgs kommun, Serviceförvaltningen, IT-avdelningen
AdressTrelleborgs kommun, Serviceförvaltningen, IT-avdelningen
Östergatan 71
23183 Trelleborg
KontorsadressÖstergatan 71
Jobbnummer 2123983
Observera att sista ansökningsdag har passerat.