Servicedesktekniker
Klippans kommun, EttIT / Supportteknikerjobb / Klippan
2024-03-05
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den aktuella platsannonsen "Servicedesktekniker" (sökbar t.o.m. 2024-11-30) ⬅️
Visa alla supportteknikerjobb i Klippan,
Åstorp,
Bjuv,
Perstorp,
Örkelljunga eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Klippans kommun, EttIT i Klippan EttIT är en gemensam kommunal IT-driftsorganisation som i dagsläget servar fem kommuner; Bjuv, Klippan, Perstorp, Åstorp och Örkelljunga. EttIT tillhör organisatorisk Klippans kommun och vårt kontor ligger beläget i Klippans centrum. Avdelningarna har ett gemensamt ansvar för helheten men med olika fokus och ansvar.
I Klippans kommun är vi 1600 kollegor som varje dag jobbar med samma fokus - att finnas till för våra invånare, företag och besökare. Vi är alla en viktig del av helheten och vill vara en kommun med stolta medarbetare och stolta Klippanbor. En röd tråd i vår strävan efter en gemensam kultur är att vi alla försöker leva efter våra kärnvärden "Vilja varandras framgång", "Våga sticka ut" och "Kul i jobbet".
Den politiska visionen är en kommun i utveckling där vi tillsammans skapar livskvalitet. Nyfiken? Läs mer på klippan.se/kollegaiklippan
Publiceringsdatum2024-03-05ArbetsuppgifterVill du vara med och leverera den bästa servicen när du supportar kommunernas medarbetare, då vill vi gärna att du hör av dig. Vi räknar med att du inte har något långt CV eller ett proffsigt personligt brev. Med tanke på ChatGPT och andra AI tjänster så önskar vi att du spelar in en 180 sekunders film där du presenterar dig själv, varför du brinner för support och vad du kan om IT. Då vårt rekryteringssystem har begränsningar i hur stora filer man får ladda upp så vill vi att du laddar upp filmen i någon av dina privata molntjänster och delar länken till oss i din ansökan.
Arbetet innebär att främst via telefon och mejl ge kommunernas verksamheter service, support och stöd i IT-frågor. Tillsammans med dina arbetskamrater på EttIT ansvarar du för att ge våra användare, det vill säga kommunanställda och förtroendevalda i fem kommuner, bästa möjliga IT-support. Huvudsakligt fokus ligger på supportfunktionen och du supportar användarna bland annat i ärenden gällande hårdvara, applikationer i Office och Windows.
Du kommer att:
• Tillhandahålla teknisk support och problemlösning för användare via telefon, e-post och fjärrsupportverktyg.
• Hantera ärenden som inkommer till servicedesken, registrera och kategorisera dem samt följa upp för att säkerställa snabb och effektiv åtgärd.
• Installera, konfigurera och underhålla hård- och mjukvara för användare.
• Upprätthålla en kunskapsbas med vanliga frågor och svar.
Tjänsten är en tillsvidareanställning och vi önskar att du börjar så fort som möjligt. Det kan bli aktuellt med provanställning beroende på tidigare erfarenheter.
Varmt välkommen att skicka in din ansökan redan idag!
KvalifikationerVi ser gärna att du har någon form av IT utbildning, antingen på gymnasial- eller eftergymnasial nivå, och/eller att du har jobbat ett par år med IT-support. Din erfarenhet är inte det viktigaste utan det viktigaste är att du har ett stort IT intresse, driv och vill utvecklas. Du ska gilla att prata i telefon för stora delar av dagen kommer innebära att du supporterar användarna via telefon. Du har god social förmåga och nöjer dig inte bara med att lösa problemet, utan du vill göra det med så bra service som möjligt. Du har goda kunskaper i svenska språket i tal och skrift.
• Starka tekniska färdigheter och förmåga att lösa problem för användare på olika nivåer.
• Erfarenhet av att arbeta inom en servicedesk eller liknande supportmiljö.
• Utmärkta kommunikationsförmågor och förmåga att förklara tekniska koncept på ett enkelt sätt.
• Förmåga att arbeta självständigt och prioritera arbetsuppgifter effektivt.
• Certifieringar inom IT-support och servicedesk är meriterande.
B-körkort är ett krav
ÖVRIGT
Vi söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning.
För att kvalitetssäkra vår rekryteringsprocess arbetar vi i ett kompetensbaserat rekryteringsverktyg. Vi tillämpar löpande urval, vilket innebär att vi kan kontakta och intervjua kandidater under ansökningsperioden.
Som anställd i Klippans kommun kommer du få tillgång till Förmånsklippan, en portal full med förmåner.
För allas trevnad är vår arbetstid rökfri.
Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.
Ersättning Enligt avtal.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-03-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C179795-2024-1".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Klippans kommun (org.nr 212000-0928),
https://www.klippan.se/naringsliv--arbete/lediga-jobb/kollega-i-klippan Körkort För detta jobb krävs körkort.
Arbetsplats Klippans kommun, EttIT
Kontakt IT-Driftchef
Torbjörn Ekdal
torbjorn.ekdal@klippan.se 0435-28499 Jobbnummer 8517733
Observera att sista ansökningsdag har passerat.