Servicedeskmedarbetare
ManpowerGroup Solutions IT AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos ManpowerGroup Solutions IT AB i Stockholm Kort beskrivning av företaget:
ManpowerGroup Solutions IT AB erbjuder flexibla lösningar där vi tar ett funktionsansvar för hela eller delar av kundens IT support verksamhet. Vi har stor erfarenhet av att effektivt driva och ansvara för tjänsterna och servicenivåer - allt enligt de SLA/KPI:er som kunden har satt upp för sin verksamhet. Vi använder våra framtagna processer och rutiner som är baserade på ITIL. Våra lösningar grundar sig främst på vår största tillgång, det som har med kompetens, människor och personal att göra.
Titel: Servicedeskmedarbetare
Beskrivning av arbetsuppgifter:
• Ta emot och lösa ärenden rörande IT via telefon, mail och web. * Registrera, kategorisera, prioritera och lösa ärenden gällande IT och Telefoni * Förmedla ärende för lösning i 2:nd line eller 3:rd line * Hantera ärenden enligt rutin samt dokumentera nya lösningar * Prioritera, kategorisera och lösa ärenden * Bevaka att alla ärenden blir hanterade inom SLA * Identifiera och registrera proaktiva problem
Beskrivning av kvalifikationer:
Vi söker dig som brinner för att hjälpa kunder samt stärka företagets varumärke. Du har en utbildning inom IT och är van att arbeta med Microsoft Office, Active Directory, Windows och MAC-OS. Du har även erfarenhet att arbeta med nätverk (LAN/WAN/WiFi/switchar). Har du vana att arbeta med Microsoft Server och Microsoft Exchange så är det meriterande. Vi ser helst att du är lösningsorienterad i ditt arbetssätt för att kunna effektivisera ditt arbetssätt. Andra personliga egenskaper som vi söker för denna tjänst är att du är: * Serviceminded - Gilla att hantera kunder som ringer in med problem eller beställningar. * Strukturerad - Stundtals kan tempot vara högt och det gäller att vara strukturerad för att hantera det. * Gilla att lösa problem - Att identifiera vad som ligger bakom ett problem är en stor del av det dagliga arbetet. * Social - Många kundkontakter varje dag. Vi sitter i kundens lokaler och umgås med övriga delar av verksamheten under en arbetsdag. * Pedagogisk - Lika viktigt som att identifiera problem är att kunna förmedla lösningen. * Självgående - Det förekommer pass där man arbetar ensam i Servicedesk. Det gäller då att kunna fatta rätt beslut utan att ha kollegor att bolla med. Utöver de personliga egenskaperna så har du mycket goda egenskaper i Svenska och Engelska, samt att du kan arbeta kvällar och helger.
Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare
Heltid
Publiceringsdatum2016-04-22ErsättningFast månads- vecko- eller timlön
Så ansöker duAnsökan kan skickas till e-postadress:
Robert.Petersson@manpowergroup.seKontaktGruppchef Servicedesk Robert Petersson +46722072708
Robert.Petersson@manpowergroup.seFöretagManpowerGroup Solutions IT AB
AdressManpowerGroup Solutions IT AB
11121 STOCKHOLM
KontorsadressKlarabergsgatan 29
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 087642500
E-postadress:
patrik.hamann@manpowergroup.se Jobbnummer 2800645
Observera att sista ansökningsdag har passerat.