Servicedeskmedarbetare - Cinnober Stockholm
Cinnober Financial Technology AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
2016-03-16
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Servicedeskmedarbetare - Cinnober Stockholm" (publicerad 2016-09-09) ⬅️
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Cinnober Financial Technology AB i Stockholm Cinnober är en världsledande leverantör av finansiell teknologi, med kunder i merparten av de stora finansmetropolerna. Vår målgrupp består främst av internationella börser, clearinghus, banker och mäklarhus.
Vi erbjuder en spännande och dynamisk arbetsmiljö med internationell och familjär anda. Att ständigt ligga i teknikens framkant och att utveckla i Java är andra kännetecken för oss.
Bolaget består av 250 medarbetare, fördelat på 35 nationaliteter. Merparten av dessa arbetar på kontoret i Stockholm och därutöver finns vi representerade med ett 60-tal personer i Umeå, samt i London och New York.
Sedan 2014 är Cinnober listat på First North i Stockholm.
Cinnober is a leading global provider of financial technology with customers in most of the major financial centers. Our target market consists mainly of international exchanges, clearing houses, banks, and brokerages.
We offer an exciting and dynamic work environment with an international, friendly spirit. We are known for being constantly at the forefront of technology and for using Java as our code development language.
The company's 250 employees are distributed among 35 nationalities. The majority work at the office in Stockholm, 60 work in Umeå, and we also have representatives in London and New York.
Cinnober has been listed on First North in Stockholm since 2014.
Vi söker en IT-intresserad och serviceinriktad person som vill arbeta i Cinnober Servicedesk.
Beskrivning av tjänsten
I rollen som servicedeskmedarbetare på Cinnober Servicedesk är de huvudsakliga arbetsuppgifterna övervakning och support. Supporten innebär i vissa fall helhetsansvar för kundens drift och i andra fall endast övervakning av en del av kundens finansiella plattform.
Du kommer att ge support på våra egenutvecklade applikationer och ha mycket kontakt med våra kunder. Utöver Windows så kommer du att arbeta i ett linuxbaserat system och ta emot ärenden via telefon och mejl främst på engelska. Det kommer också uppstå oförutsedda problem som kräver en god förmåga att analysera situationen och agera därefter för att på bästa sätt lösa kundens problem.
I arbetet ingår att övervaka våra kundinstallationer, hantera inkommande ärenden per telefon, mejl och via ärendehanteringssystemet (Jira), prioritera ärenden, agera 1st line support samt lösa så många ärenden som möjligt på egen hand. Arbetet innebär djupare analys, felsökning och problemlösning. Det finns även stora möjligheter att påverka arbetet i Cinnober Servicedesk.
Arbetet innebär skifttjänstgöring. Vi arbetar idag i skift från söndag till fredag. Varje arbetspass har en tydlig checklista för vad som ska utföras.
Vem är du?
Som person är du ansvarstagande, engagerad, analytisk och har en god förmåga att kommunicera med både kunder och kollegor. Du har även ett genuint driv att ständigt utöka dina kunskaper. Du ser alltid till att hålla dig sysselsatt och ditt intresse för IT driver dig ständigt framåt.
Du bör uppfylla följande krav:
• Någon form av IT-utbildning och/eller ett genuint intresse för datorer och teknik.
• Du ska kunna tala och skriva engelska obehindrat.
• Du är utåtriktad och värdesätter kundkontakter samt har en hög servicenivå.
• Det är meriterande om du kan Java (Eclipse) och Linux/Unix då produkten bygger på denna plattform.
• Det är meriterande om du har erfarenhet av ITIL.
• Det är meriterande om du har kunskap om olika finansiella begrepp då våra kunder kommer uteslutande från finansmarkanden.
• Det är meriterande om du har tidigare erfarenthet av lagarbete.
Tjänsten är en tillsvidareanställning som inleds med 6 månaders provanställning, placeringen är på vårt kontor på Kungsgatan 36 i Stockholm.
För frågor om tjänsten kontakta Anna Kjellman, HR Business Partner, 08-503 04 770 eller Martin Adelsköld ansvarig för Support & Operations, 08-503 04 794
Varaktighet, arbetstid
Heltid -
Publiceringsdatum2016-03-16ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-03-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagCinnober Financial Technology AB
AdressCinnober Financial Technology AB
Kungsgatan 36
11135 Stockholm
KontorsadressKungsgatan 36
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2727718
Observera att sista ansökningsdag har passerat.