Servicedeskhandläggare med inriktning lön till Avdelningen Suppo
Statens Servicecenter / Butikssäljarjobb / Östersund
2018-04-18
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Servicedeskhandläggare med inriktning lön till Avdelningen Suppo" (publicerad 2019-12-03) ⬅️
Visa alla butikssäljarjobb i Östersund,
Krokom,
Åre,
Ragunda,
Ånge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Statens Servicecenter i Östersund,
Strömsund,
Sollefteå,
Kramfors,
Sundsvall eller i
hela Sverige Statens servicecenter är en av Sveriges mest expansiva myndigheter. Vi levererar administrativa tjänster och konsultstöd till statliga myndigheter inom områdena ekonomi, lön, HR och snart även inom e-arkivering. I dag är vi 450 medarbetare som finns i Eskilstuna, Gävle (HK), Göteborg, Norrköping, Stockholm och Östersund. Från och med den 1 januari 2019, när vi även driver de statliga lokala servicekontoren, kommer vi att vara 1 400 medarbetare. Servicekontoren välkomnar medborgare, nyanlända och företagare som behöver stöd med tjänster från Försäkringskassan, Pensionsmyndigheten och Skatteverket.
Hos oss får du bidra med din kompetens i arbetet för en effektivare statsförvaltning. Du bidrar till vår entreprenörsanda och har stora möjligheter att påverka i en verksamhet som befinner sig i en spännande utveckling.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
Som handläggare arbetar du i Servicedesk med att besvara lönefrågor, dokumenterar samt informerar och besvarar kunder om våra stödtjänster via telefon och kundwebb. Du ser till att frågorna får svar och återkoppling. Du arbetar i flera olika lönesystem, processer och med olika löneavtal. På Servicedesk arbetar vi med ständiga förbättringar. I samråd med din närmaste chef ansvarar du också för att göra nödvändiga prioriteringar i ditt arbete för att nå verksamhetens fastställda mål.
Publiceringsdatum2018-04-18KvalifikationerVi söker dig som:
• Har gymnasieexamen eller motsvarande utbildning/kompetens
• Har minst 2 års erfarenhet av service, servicedeskarbete eller motsvarande
Dessutom är det meriterande om du:
• Har god ämneskunskap inom löneområdet
• Har generell kunskap om lagar och avtal
• Är bekväm att kommunicera på engelska
Vidare ska du ha följande förmågor:
• Mycket god förmåga att ge hög service till våra kunder och samarbetspartners
• Samarbetsförmåga
• Strukturerad med ett systematiskt tillvägagångssätt
• God kommunikativ förmåga, både i tal och skrift
• Vara flexibel med förmåga att se helheten
Övrigt
Anställningen är 100% och tillsvidare.
Anställningen är placerad i Östersund.
Vi tillämpar 6 månaders provanställning.
Välkommen med din ansökan senast 2 maj 2018.
Befattningen är placerad i säkerhetsklass och en säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas.
Du måste vara svensk medborgare, men får gärna ha utländsk bakgrund.
Statens servicecenter verkar för en diskrimineringsfri arbetsplats med ökad mångfald och jämställdhet.
Fackliga kontakter Annika Andersson ST tel. 010-456 00 57, Håkan Alenius SEKO tel. 026-656582
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-05-02
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktLina Bardosen, Enhetschef 010-456 02 00
FöretagStatens Servicecenter
AdressStatens Servicecenter
Öneslingan 11
83281 Frösön
KontorsadressÖneslingan 11
Jobbnummer 4090540
Observera att sista ansökningsdag har passerat.