Servicedesk-/IT-tekniker
Kommunledningskontoret, Kumla kommun / Supportteknikerjobb / Kumla
2010-11-11
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Servicedesk-/IT-tekniker" (publicerad 2011-07-13) ⬅️
Visa alla supportteknikerjobb i Kumla,
Hallsberg,
Örebro,
Askersund,
Laxå eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Kommunledningskontoret, Kumla kommun i Kumla,
Örebro eller i
hela Sverige Kumla kommun ligger centralt i Örebro län och har 20 400 invånare. Kommunen har en god näringsstruktur, ett rikt kultur- och fritidsutbud, god kommunal service samt utmärkta kommunikationer.
IT-service är en enhet inom kommunledningskontoret och har sju heltidsanställda tekniker.
Publiceringsdatum2010-11-11ArbetsuppgifterTill IT-service i Kumla kommun söker vi en person som vill jobba som Servicedesk/ IT-tekniker.
Du ska dels arbeta i vår servicedesk men också arbeta backoffice med den dagliga driften.
Som Servicedesk-/IT-tekniker hjälper du användare med att lösning av IT-relaterade problem via telefon, mail och med hjälp av olika IT-verktyg. I arbetsuppgifterna ingår det att ge teknisk support per telefon, dokumentera ärenden i ett ärendehanteringssystem samt att via olika verktyg åtgärda fel i den tekniska miljön.
Arbetet som Servicedesk-/IT-tekniker är varierande och det är viktigt att kunna arbeta med flera saker samtidigt. Du kommer att ha mycket kontakt med andra människor och det krävs därför en hög grad av servicekänsla samt att du hanterar kundkontakter på ett bra sätt.
För tjänsten krävs att du är en skicklig problemlösare som även är införstådd med nödvändigheten i att dokumentera förändringar i den tekniska miljön. Löpande dokumentation av insatser ingår som ett viktigt kvalitetsinslag. Som IT-tekniker ska du arbeta med den dagliga driften men även arbeta förebyggande genom att skapa och stödja god förvaltning av system och nätverk. Det är viktigt att du kan och har en vilja att utveckla goda relationer med arbetskamrater och användare. Dina kompetenser kan komma att påverka innehållet i tjänsten.
KvalifikationerVi söker dig som har relevant eftergymnasial utbildning inom IT-teknik/systemvetenskap och/eller motsvarande dokumenterad arbetslivserfarenhet.
Det är särskilt meriterande om du har dokumenterad erfarenhet från arbete i Servicedesk/IT-support och/eller IT-tekniker och är självgående i Windowsmiljö och då framförallt kunnig i Active Directory. Det är också särskilt meriterande om du har dokumenterade kunskaper/erfarenhet om MS SQL och eller/Oracle.
Meriterande är dokumenterade kunskaper/erfarenheter av:
• Windows XP/7
• Antivirus samt backuphantering.
• Drift- och underhåll av IT-system.
• IP-telefoni.
• Utveckling av webbapplikationer.
• Desktop Management, SCCM och Vm-ware.
• Administration av MS SQL och/eller Oracle
• Windows Server 2000/2003/2008
• Administration av Exchange 2003/2005 och Active Directory.
Körkort med behörighet B fordras.
Arbetstider och omfattningHeltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Enligt överenskommelse
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2010-11-24
Telefonintervjuer kommer att genomföras som ett första rekryteringssteg.
Ange därför telefonnummer och e-postadress i din ansökan.
Det kan bli aktuellt med provanställning.
Eventuella frågor kring tjänsten ställs per e-post till
rene.strobl@kumla.se .
Ange följande referens när du ansöker: Servicedesk-/IT-tekniker
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.
KontaktRené Strobl,
rene.strobl@kumla.seFacklig kontaktFackliga företrädare, 019-58 80 00
FöretagKommunledningskontoret, Kumla kommun
AdressKommunledningskontoret, Kumla kommun
Stadshuset
69280 Kumla
Jobbnummer 775794
Observera att sista ansökningsdag har passerat.