Servicedesk-/IT-tekniker

Kumla kommun, Kommunledningskontoret, Kumla kommun / Supportteknikerjobb / Kumla
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Kumla, Hallsberg, Örebro, Askersund, Laxå eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kumla kommun, Kommunledningskontoret, Kumla kommun i Kumla

Kumla kommun ligger centralt i Örebro län och har 20 000 invånare. Kommunen har en god näringsstruktur, ett rikt kultur- och fritidsutbud, god kommunal service samt utmärkta kommunikationer.

Publiceringsdatum
2009-06-26

Arbetsuppgifter
Till IT-enheten i Kumla kommun söker vi en person som under ett år vill jobba som Servicedesktekniker för att på sikt få bredare arbetsuppgifter som IT-tekniker.
Som Servicedesktekniker hjälper du användare med lösning av IT-relaterade problem via telefon, mail och med hjälp av olika IT-verktyg. I arbetsuppgifterna ingår det att svara i telefon, dokumentera ärenden i ett ärendehanteringssystem samt att via olika verktyg åtgärda fel i den tekniska miljön.
Arbetet som Servicedesk-/IT-tekniker är varierande och det är viktigt att kunna arbeta med flera saker samtidigt. Du kommer att ha mycket kontakt med andra människor och det krävs därför en hög grad av servicekänsla samt att att du hanterar kundkontakter på ett bra sätt.
För tjänsten krävs att du är en skicklig problemlösare som även är införstådd med nödvändigheten i att dokumentera förändringar i den tekniska miljön. Löpande dokumentation av insatser ingår som ett viktigt kvalitetsinslag. Som tekniker ska du arbeta med den dagliga driften men även arbeta förebyggande genom att skapa och stödja god förvaltning av system och nätverk. Det är viktigt att du kan och har en vilja att utveckla goda relationer med arbetskamrater och användare.
På grund av att rekryteringen sker under semesterperioden bör ev frågor kring tjänsten ställas per e-post till rene.strobl@kumla.se .

Kvalifikationer
Relevant eftergymnasial utbildning inom IT/teknik eller motsvarande dokumenterad arbetslivserfarenhet.
Vi söker dig som har arbetslivserfarenhet som IT-tekniker och är självgående i Windowsmiljö och kan nätverksteknik. Du bör ha goda kunskaper om Windows XP, Server 2000/2003 samt TCP/IP och andra nätverksprotokoll.
Körkort med behörighet B fordras.
Meriterande är kunskaper eller erfarenhet av:
• Arbete i servicedesk eller motsvarande.
• Antivirus samt backuphantering.
• Drift- och underhåll av IT-system.
• IP-telefoni.
• Utveckling av webbapplikationer.
• Desktop Management, SMS och Vm-ware.
• MS SQL och/eller Oracle och erfarenhet av administration av dessa.
• Administration av Exchange 2003 och Active Directory.

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare, tillträde: Enl. överenskommelse

Ersättning
Lön/Sysselsättningsgrad: Sysselsättningsgrad 100 %

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2009-08-01
Du söker tjänsten via Offentliga jobbs elektroniska ansökningsblankett. Tillsättningen av tjänsten kommer att grunda sig på de uppgifter du lämnar och därför är det av största vikt att du är noggrann när du fyller i din ansökan. En första intervjuomgång kommer att ske per telefon under augusti månad.
Ange följande referens när du ansöker: Servicedesk-/IT-tekniker
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
René Strobl, rene.strobl@kumla.se

Facklig kontakt
Facklig företrädare, 019-58 80 00

Företag
Kumla kommun, Kommunledningskontoret, Kumla kommun

Adress
Kumla kommun, Kommunledningskontoret, Kumla kommun
Stadshuset
69280 Kumla

Jobbnummer
473075

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Kumla kommun, Kommunledningskontoret, Kumla kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kumla kommun, Kommunledningskontoret, Kumla kommun: