Servicedesk Tekniker / IT Support Technician
Sopra Steria / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Sopra Steria i Stockholm,
Göteborg,
Östersund eller i
hela Sverige Sopra Steria är ett internationellt konsultföretag som är ledande inom digital transformation av medelstora och stora organisationer. Vår unika kombination av specialistkompetens inom både verksamhetsutveckling och IT ökar värdet på och användbarheten av våra kunders satsningar. Vi är ca 42 000 anställda i fler än 20 länder och vi omsatte 38 miljarder kronor 2017 (3,8 miljarder Euro) I Skandinavien är vi ca 1 800 anställda med en årlig omsättning på ca 2,5 miljarder kronor. 400 av oss finns här i Sverige. Vår starka kultur bygger på samverkan och teamwork. Genom att dela med oss av vår kunskap och vår positiva kultur bygger vi långsiktiga relationer med både medarbetare och kunder. Vi levererar positiv förändring. Tillsammans.
På Sopra Steria kan vi Digital innovation och Digital livscykelhantering. Det betyder att det är viktigt att vi som konsulter kan de senaste teknikerna och metoderna för att kunna ge våra kunder de bästa råden. Vi jobbar nu aktivt för att bygga ut vår Servicedesk och söker därför fler duktiga Servicedesktekniker med fokus på Jira som kan arbete i tredje linjen.
Som en del av Sopra Sterias Servicedesk kommer du bland annat att hjälpa till i projekt, förvaltningar och kunder med att konfigurera och administrera Jira och Confluence. Stöd med Atlassians produkter övriga produkter som Tempo, eazyBI mfl förekommer också. Du kommer behöva genomföra workshops och utbildningar samt insamling och bearbetning av krav.
Vi söker dig som är serviceinriktad, tycker om att ha många kontakter med olika människor varje dag och vill arbeta i ett team. Du trivs när du får hjälpa till med att lösa kundens problem och bidrar gärna med din kunskap till dina kollegor.
Vem är du?
• Har erfarenhet av ärendehanteringssystem och/eller samarbetsplattformar
• Har kunskap och erfarenhet av agila metoder
• Tycker om att skapa och arbeta i kundnära relationer
• Är flexibel och besitter en god portion simultankapacitet
• God kommunikativ förmåga på svenska och engelska i tal och skrift
Vilka är vi?
På Sopra Steria får du möjlighet att jobba i teknikens framkant, tillsammans med högt kvalificerade kollegor. Vi arbetar aktivt med att skapa bra gemenskap och arbetsglädje. Vi tror på trivsel, trygghet och tillit som den bästa grunden för proaktivitet och kreativitet. Du som börjar jobba hos oss får schyssta villkor, ett långsiktigt perspektiv på dig som medarbetare och goda karriärmöjligheter. Vi har som mål att rankas som den bästa arbetsplatsen i branschen.
Känner du igen dig i beskrivningen och är intresserad av ett mycket omväxlande och inspirerande jobb hos ett driftigt och framgångsrikt företag?
Publiceringsdatum2018-10-08Så ansöker duAnsök enkelt genom att antingen ladda upp ditt CV eller länka direkt till ditt LinkedIn-konto via annonsen på vår hemsida! Om du har frågor om tjänsten eller oss som bolag är du välkommen att kontakta Mats Holmblad;
mats.holmblad@soprasteria.com Sista dag för ansökan är 30 november 2018. Urvalsprocessen sker löpande och rollen kan bli tillsatt innan utsatt slutdatum. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes
Varaktighet, arbetstid
• -
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-11-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagSopra Steria
AdressSopra Steria
Vasagatan 38
11120 Stockholm
KontorsadressVasagatan 38
Jobbnummer 4389924
Observera att sista ansökningsdag har passerat.