Servicedesk supportspecialist
Proact / Supportteknikerjobb / Örebro
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Örebro,
Kumla,
Hallsberg,
Nora,
Lindesberg eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Proact i Örebro,
Göteborg eller i
hela Sverige Proact är Europas ledande fristående integratör inom integrerade system (datalagring, servrar och nätverk) och hybrida molntjänster. Proact levererar verksamhetsnytta genom att hjälpa företag och myndigheter över hela världen att minska risken, sänka kostnaderna samt framförallt leverera flexibla, tillgängliga och säkra IT-tjänster.
Vår driftverksamhet hanterar idag över 70 petabyte information som förser flera tusen servrar och applikation med det data de behöver. Vi arbetar över hela Europa från våra leverans-centra i Sverige, England, Holland och Tyskland.
Proact-koncernen är ca 800 anställda och finns i Belgien, Danmark, Estland, Finland, Lettland, Litauen, Nederländerna, Norge, Slovakien, Spanien, Storbritannien, Sverige, Tjeckien, Tyskland och USA. Proact grundades 1994 och moderbolaget Proact IT Group AB (publ) är noterat på Nasdaq Stockholm sedan 1999 under symbolen PACT.
Ytterligare information om Proacts verksamhet finns på
www.proact.sePubliceringsdatum2017-03-30Om tjänstenVi söker dig med några års erfarenhet av arbete i Servicedesk.
Arbetet hos oss innebär att arbeta väldigt brett med bland annat ärenderegistrering och telefonsupport till slutanvändare, arbete via fjärrstyrningsverktyg, support av arbetsplatstjänster, kontoadministration, larmhantering, felsökning och serverdrift.
Tjänsten kräver goda kunskaper i svenska och engelska så väl i tal som skrift.
Om dig
Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper. Du behöver vara kommunikativ och ha en hög servicekänsla samt känner ett stort engagemang för att arbetsuppgifterna utförs på ett ansvarsfullt och professionellt sätt.
Du har förmågan att prioritera bland dina arbetsuppgifter och behåller ditt lugn även i pressande situationer. Vidare bör du vara anpassningsbar och flexibel. Du är en öppen och social person som värdesätter goda relationer med kunder och kollegor samt ställer upp för dina medarbetare.
Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet från att ha förfina ITIL-processer och/eller ärendehanteringssystem för kundtjänstfunktion, Servicedesk eller liknande.
Dina kunskaper finns inom något eller några av följande områden:
• MS Windows 7/8/10
• MS Office 2010 och senare
• MS Windows Server 2003/2008/2012/2016 med AD, DHCP, DNS, printfunktioner osv.
• Hantering av övervakning
• Återställning av data från backup
• PC-hårdvara och programvaruinstallationer
• Grundläggande kunskaper inom datakommunikation
• Att arbeta med Terminal Server-lösningar
Så ansöker duDu ansöker om tjänsten via vår hemsida. Ansökan med CV och Personligt brev skall vara på svenska.
Utvärdering och intervjuer kommer att ske löpande och du kommer att hållas informerad via vårt rekryteringssystem och hur processen fortlöper.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningFat månadslön. Individuell lönesättning. Vi har kollektivavtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-04-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktPär Berglund, Drift- och konsultchef
par.berglund@proact.eu 073-7081523
FöretagProact
AdressProact
Elementvägen 8
70227 ÖREBRO
KontorsadressElementvägen 8
Jobbnummer 3407295
Observera att sista ansökningsdag har passerat.