Servicedesk Manager

Qd Sverige AB / Chefsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla chefsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Qd Sverige AB i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Uppsala, Göteborg eller i hela Sverige

Vad vi erbjuder:

Vår kultur präglas av våra värderingar, en kultur där glädje, engagemang och tydlighet är en viktig del av vår vardag.

På QD kallar vi det "101% för dig", både inom QD och mot våra kunder. Det är nog det som gör att det är kul att gå till jobbet.

QD är sedan höst 2020 ett certifierad Great Place To Work.

Säkerhet har hög prioritet för QD och våra kunder. Vi genomför därför en bakgrundskontroll innan beslut om anställning. Har du frågor eller funderingar kring detta är du välkommen att skriva till till hr@qd.se

Vi lägger mycket vikt på personliga egenskaper i denna rekrytering och hoppas hitta någon vars värdeord som ligger i linje med våra.

På QD rekryterar vi fördomsfritt och därför ber vi er att inte skicka med ett personligt brev.

Är du vår nästa nyckelspelare som vill fortsätta utveckla vårt engagerade team i Stockholm? Vi letar efter en relationskapare som drivs av att bygga broar mellan teknik och kund för att leverera service med 101% kvalitet!

Om rollen

I rollen som Servicedesk Manager kommer du att ha personalansvar för 9 st Servicedesktekniker och en Teamleader där du har till uppgift att ständigt förbättra vår Servicedesktjänst och kundupplevelsen i Servicedesk. I rollen ingår du i ledningsgruppen för Service Delivery och driver bland annat utvecklingsarbeten och andra strategiska uppdrag för leveransorganisationen. I din ledarroll tar du ansvar för bland annat lönesamtal, utveckling av medarbetare, rehabplaner mm.

Ansvarsområden:

• Leda, coacha och utveckla medarbetarna
• Ansvar för avdelningens rutiner och processer samt efterlevnad av dessa.
• Följa upp och skapa förutsättningar för tekniker att uppnå sina mål
• Effektivisera ärendeflödet och QD's leverans mot kund, samt identifiera förbättringsförslag och proaktiva lösningar

Vem vi tror att du är:

Din utmärkta kommunikationsförmåga gör att du kan kommunicera effektivt på alla nivåer i organisationen samt externt. Du är förtroendegivande, driven, nyfiken och besitter förmågan att driva igenom beslutade förändringar.

Vi letar efter någon som är trygg i sig själv, ser möjligheter samt tar eget ansvar.

Du har arbetat inom support eller kundtjänst och har förståelse för att leverera kvalitativa IT tjänster. Du bör ha en god teknisk förståelse samt besitter förmågan att se teknik kopplat till verksamhetsutveckling.

Vi ser gärna att du tidigare har haft personalansvar inom support, IT eller kundservice och är nu redo för nästa steg i din karriär där du får möjligheten att utvecklas inom ledarskap och kommunikation. Du värdesätter service högt och tycker om att leverera tydlighet mot kunden. Du har förmåga att bidra med dina egna åsikter i ledningsgruppen men även förmågan att ta in andras perspektiv för att finna den bästa lösningen.

Skicka gärna in din ansökan snarast då vi rekryterar löpande och kan komma att tillsätta rollen innan sista ansökningsdag

Varaktighet, arbetstid
• -

Publiceringsdatum
2022-08-24

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-09-25
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
QD Sverige AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
QD Sverige AB (org.nr 556362-5986)

Arbetsplats
QD

Jobbnummer
6912505

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Qd Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Qd Sverige AB: