Servicedesk IT-tekniker Örebro

InfoCare Service AB / Supportteknikerjobb / Örebro
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Örebro, Kumla, Hallsberg, Nora, Lindesberg eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos InfoCare Service AB i Örebro, Arboga, Karlskoga, Degerfors, Köping eller i hela Sverige

About InfoCare
We are providing brand independent IT hardware Management and Staffing Consulting Services in the Nordics with focus to make technology work.

Working at InfoCare
We regard our employees as our most valuable asset and aim to be a company where people enjoy working and where everyone is respected regardless of gender, ethnicity, religion, disability, sexual orientation or age.

BRINNER DU FÖR PROBLEMLÖSNING OCH TEKNISK SUPPORT? INFOCARE SÖKER NU EN IT-TEKNIKER INOM HELPDESK TILL ÖREBRO!

OM TJÄNSTEN

I din roll kommer du att arbeta brett med supportfrågor i ett team och rapportera mot din teamledare.

Service desk-teknikernas primära ansvar är att bevakainkommande ärenden för attanvändaren skall få svar så fort som möjligt och veta att ärendet är mottaget. Ärenden som inte kan lösas direkt vidarebefodrastill andra supportgrupperingar.

Publiceringsdatum
2019-07-04

Arbetsuppgifter
* Support via mail, telefon och fjärrstyrning, även på plats-support kan förekomma
* Registrera alla ärenden i ärendesystem enligt instruktion (användare, ärendebeskrivning, prioritet och ärendeklass).
* Fastställa om ärendet är en request, incident eller annan kategori.
* Genomföra inledande felavhjälpning och försöka lösa ärendet.
* Dokumentera ärendet och eventuelllösning.
* Vid behov delegera ärendet vidare enligt upprättad process.
* Informera användarna om status i ärenden

KOMPETENS

* Du gillar att hjälpa männikskor, har hög social kompetensoch är prestigelös
* Du har lätt för att ge tydliga instruktioner som användarna kan följa över telefon
* Minst 6månaders erfarenhet av att ge teknisk support i telefon eller motsvarande kompetens
* Du är duktig på att förklara teknik med enkla ord så alla förstår dig
* Vana vid att löpande dokumentera ditt arbete

MERITERANDE

* Microsoft-Plattformar, AD hantering, Windows klientoperativsystem.
* Skall kunna avhjälpa fel och/eller ge en felanalys för applikationer såsom Office 365, Office-paketet, Outlook, Chrome, Microsoft Edge samt andra vanliga på arbetsplatser förekommande applikationer.
* Erfarenheter och kunskaper inom OSX

SPRÅK

* Mycket god svenska och engelska i tal och skrift
* Gärna kunskap i något annat nordiskt språk

OM DIG

För att trivas som helpdesk tekniker på InfoCare är det viktigt att du har ett stort intresse för IT och teknik, är stresstålig, och gillar att ge support, samt att du kan arbeta självständigt. Du har en utpräglad social förmåga och är serviceinriktad, och flexibel.

OM REKRYTERINGEN

Du kommer att vara anställd av InfoCare och arbeta ute på kundföretaget. Om Du känner igen dig i ovanstående beskrivning så ber vi Dig söka omgående. Urval och intervjuer kommer att ske löpande.

VÄLKOMMEN MED DIN ANSÖKAN!

FRÅGOR

Eventuella frågor skickas till ansvarig rekryterare.



Mer information

Varaktighet, arbetstid
Enligt överenskommelse Enligt överenskommelse

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-12-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
InfoCare Service AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "94372".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
InfoCare Service AB (org.nr 556549-7541), http://infocare.com/se/

Jobbnummer
4890950

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från InfoCare Service AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos InfoCare Service AB: