Serviceansvarig till ny serviceenhet
Kungliga Tekniska högskolan, Skolan för industriell teknik och m / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Kungliga Tekniska högskolan, Skolan för industriell teknik och m i Stockholm,
Södertälje eller i
hela Sverige KTH är ett av Europas ledande tekniska universitet och en viktig arena för kunskapsutveckling. Som Sveriges största universitet för teknisk forskning och utbildning samlar vi studenter, forskare och fakultet från hela världen. Vår forskning och utbildning omfattar såväl naturvetenskap som alla grenar inom teknik samt arkitektur, industriell ekonomi, samhällsplanering, teknisk historia och filosofi.
Verksamheten vid skolan för industriell teknik och management omfattar de ingenjörs-, teknik och ekonomivetenskaper som är nödvändiga för att kunna utveckla nya produkter, material och produktionsprocesser på ett tekniskt ledande, ekonomiskt lönsamt och miljömässigt uthålligt sätt. Skolans kunskapsområden är energiteknik, industriell design och innovation, produkt- och produktionsutveckling, materialutveckling, mikro- och nanoteknik samt industriell ekonomi, organisation och ledning.
Deans Office är skolans centrala administrationsenhet. Deans Office leds av skolans administrativa chef och består av staberna för ekonomi, kommunikation, personal och utbildning samt enhetsansvariga för respektive institution.
Arbetsuppgifter
ITM står inför en centralisering av basadministrationen som kommer att mynna ut i en så kallad serviceenhet.
Denna kommer att öppna den 1 april 2017 och ungefär nio personer kommer att ingå.
Syftet med centraliseringen är att optimera och effektivisera den service som medarbetare och andra intressenter får. Serviceenheten ska fungera som en inkörsport för alla slags frågor rörande administration och service, där man kan välja att besöka den fysiska servicedisken, ringa eller maila in sitt ärende. Det kommer att finnas en servicedisk - "front desk" - och en back office-avdelning.
De som jobbar inom serviceenheten kommer att ha varierade arbetsuppgifter där fokus är att ge professionell och snabb service inom flera områden såsom konferenser, inköp, hjälp med disputationer och mycket annat.
I rollen som serviceansvarig kommer du att ha ett helhetsansvar över serviceenheten, dels med personalansvar över de serviceassistenter som ingår i gruppen, dels i din service gentemot skolans medarbetare och andra intressenter i diverse ärenden. Utöver detta kommer du att självständigt sköta annan service som kan förväntas ingå i serviceenhetens tjänster, exempelvis catering och inköp med mera.
Eftersom centraliseringen syftar till att effektivisera ITM-skolans basadministration, kommer rollen som serviceansvarig ha ett stort fokus kring löpande utvärdering samt förbättring av rutiner, arbetsuppgifter och processer inom serviceenheten. Det innebär att din roll kommer att vara dynamisk och innehålla varierande uppgifter. Parallellt med detta är det naturligtvis viktigt att du har ett stort ledarfokus för att du tillsammans med ditt team ska verka för att ge bästa möjliga servicen till skolans medarbetare.
För tjänsten är det viktigt att du brinner för service och har stor motivation att driva projekt på egen hand.
Kvalifikationer
För att kvalificeras för tjänsten har du minst en gymnasieutbildning och är flytande i svenska och engelska, i såväl tal som skrift. Vi tror att du idag arbetar eller har arbetat med liknande arbetsuppgifter tidigare, gärna på hotell eller i ett annat serviceyrke. Självklart brinner du för att ge professionell service och har en härlig inställning till såväl människor som förändringar. Eftersom du i tjänsten kommer att möta personer i olika roller på skolan, är det viktigt att du är van att hantera beställare med höga krav.
Det är meriterande om du har arbetat i en arbetsledande roll tidigare, samt om du har erfarenhet från universitet eller högskola.
Som person är du lyhörd och duktig på att bemöta olika personligheter där du har god förmåga att anpassa budskapet efter mottagaren. Då en del medarbetare kan komma att behöva en guidande hand är det viktigt att din förmåga att driva och entusiasmera dina medarbetare är mycket god. Som serviceansvarig är du ytterst ansvarig för att serviceenheten håller den kvalitet som den är avsedd att ha, varför din kommunikativa förmåga tillsammans med ditt lösningstänk är nyckelkomponenter för att lyckas i rollen. Sammantaget söker vi en utpräglad serviceinriktad person, som tar egna initiativ och är lösningsorienterad.
Stor vikt kommer att läggas på dina personliga egenskaper i denna rekrytering då det är viktigt att du har en positiv attityd, god samarbetsförmåga och hög integritet.
Fackliga representanter
Du hittar kontaktuppgifter till fackliga representanter på KTH:s webbsida.
Publiceringsdatum2016-12-22Så ansöker duDu ansöker via KTH:s rekryteringssystem. Du som sökande har huvudansvaret för att din ansökan är komplett när den skickas in. Din kompletta ansökan ska vara KTH tillhanda senast sista dagen för ansökningsperioden.
Övrig informationVi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av platsannonser.
Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Enligt överenskommelse Provanställning t.o.m. 2017-09-30
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-01-12
Ange följande referens när du ansöker: M-2016-1693
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktChristina Carlsson, administrativ chef 08-790 76 62
Maya Salame, personalhandläggare 08-790 76 53
FöretagKungliga Tekniska högskolan, Skolan för industriell teknik och m
AdressKungliga Tekniska högskolan, Skolan för industriell teknik och m
Lindstedtsvägen 30
10044 Stockholm
KontorsadressLindstedtsvägen 30
Jobbnummer 3230128
Observera att sista ansökningsdag har passerat.