Serviceadminstratör
Siemens AB / Inköpar- och marknadsjobb / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Malmö,
Burlöv,
Lomma,
Staffanstorp,
Vellinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Siemens AB i Malmö,
Helsingborg,
Bräcke,
Kristianstad,
Halmstad eller i
hela Sverige Ref.nr: 176542
Organisation: Building Technologies
Placering: Malmö
Hos Siemens 370 000 medarbetare i 190 länder finns kunskapen och kompetensen att utveckla innovativa produkter, lösningar och tjänster inom områdena infrastruktur, industri, energi, hälso- och sjukvård. Med världens största miljöportfölj bidrar vi dessutom till en hållbar framtid. I Sverige har Siemens funnits sedan 1893 och vi är 4 500 medarbetare på ett 40-tal orter och söker ständigt efter nyfikna och öppna kollegor. Kanske precis som du?
Serviceadminstratör
Till vårt administrativa team för Siemens Building Technologies, söker vi ytterligare en kollega, med placering i Malmö. Serviceadministrationen finns på tre orter, Umeå, Norrköping och Malmö och vi är 18 medarbetare. Vårt huvuduppdrag är att vara ett stöd till utförandeorganisationen på Building Technologies. Vi jobbar även med externa kunder och leverantörer.
Vilka är mina arbetsuppgifter?
• Kontroll, registrering och uppföljning av serviceorder.
• Fakturering av serviceorder och hantering av leverantörsfakturor.
• Uppföljningsrapporter till service ledare och tekniker.
• Registrera, följa upp och fakturera order med fast pris (små projekt)
• Resursplanera/dispatch serviceorder och underhållsavtal
• Kopiering av arbetsorder och hantering av rejekterade order.
• Support till tekniker vid problem.
• Materialhantering i SAP.
• Medverka vid inventering av kontors- och billager.
• Uppdatera installerad bas.
Vad krävs av mig?
• Vi söker dig som har lägst gymnasieutbildning samt erfarenhet av liknande arbetsuppgifter.
• Du har god förståelse för logiska flöden och hur ekonomiska resultat skapas.
• Du har förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Vidare har du god PC vana samt grundläggande kunskaper inom MS Office och SAP.
• Din ambition är att ge en professionell administrativ service både externt och internt inom Siemens. Du är i en fartfylld miljö med många arbetsuppgifter på en gång.
• Du arbetar strukturerat och har förmåga att prioritera.
• Vidare har du förmåga att arbeta självständigt och ta egna initiativ, samtidigt som du kan samarbeta med dina kollegor.
Publiceringsdatum2014-12-01Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
ErsättningFast månads- vecko- eller timlön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2014-12-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökanAnge följande referens när du ansöker: 176542
FöretagSiemens AB
AdressSiemens AB
19487 UPPLANDS VÄSBY
KontorsadressJohanneslundsv 12-14
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 08-7281000
Jobbnummer 2085846
Observera att sista ansökningsdag har passerat.