Service Manager Maintrac
Maintrac AB / Datajobb / Linköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla datajobb i Linköping,
Mjölby,
Åtvidaberg,
Finspång,
Motala eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Maintrac AB i Linköping,
Mjölby,
Järfälla eller i
hela Sverige Maintrac är teknikexperten inom strategi, hårdvara, system och drift. Vi levererar allt för Sveriges nät. Från övervakning, NOC, helpdesk, serverhosting, datalagring och drift till skräddarsydd reservdels- och hårdvaruhantering som kan förkonfigureras efter kundens logistiska och tekniska behov. Dessutom erbjuder vi teknikexpertis i form av konsulting inom projektledning, management, arkitektur, teknik och strategi.
Nu söker vi en Service Manager (SM) som ska medverka till att bygga lönsamma och långsiktiga affärsrelationer med Maintracs större avtalskunder eller där rollen efterfrågas specifikt. I rollen som SM fokuserar du på kundnöjdhet, KPI:er och att våra tjänster och system levereras enligt avtal. Detta ska ske i nära samarbete med kund och i en utvecklande miljö.
Rollen innebär också ansvar för att skapa rapporter, hålla möten och vid behov se till att stötta vid felsituationer eller eskaleringar. Tjänsten är placerad antingen på vårt huvudkontor i Linköping men möjlighet finns också i Malmö eller Göteborg.
I arbetsuppgifterna ingår följande:
• Generera kundrapporter och följa upp levererade tjänster
• Utvecklingsplaner med kund
• Vid större händelser agera incident manager
• Effektivisera processflöden med kund och internt
• Trimma befintliga leveranser
• Agera som tekniskt affärsstöd
Vi söker dig
Som har erfarenhet av att arbeta med stort kundfokus, specifikt med långsiktiga kundrelationer, erfarenhet av att ha arbetat med uppföljning av avtal och vi se att du har en eftergymnasial utbildning inom systemvetenskap eller nätverksteknik. Du är affärsmässig och resultatorienterad. Du är skicklig på att leda team och du har en fallenhet för att dokumentera och administrera. Stor vikt kommer läggas på dig som person och vi värdesätter att våra medarbetare är kommunikativa, lösningsorienterade och har drivkraft samt en vilja och nyfikenhet att ständigt lära och vidareutveckla sig själva. Arbetet innebär mycket kundkontakt och därför ser vi att du är en lagspelare med god samarbetsförmåga.
Publiceringsdatum2021-06-30Om företaget Maintrac kombinerar infrastruktur, nätverk och säkerhet i hållbara helhetskoncept för i första hand aktörer inom samhälle, industri, energi och offentlig förvaltning. Vi jobbar i en öppen innovationsmiljö där vi tillför affärsmässiga värden genom banbrytande teknologi och unik kompetens.
Vår kultur bygger på fyra begrepp - Witty, Innovate, Smooth, Energetic - W.I.S.E
Hos oss får du ett fritt och ansvarsfullt arbetsklimat i ett expansivt, dynamiskt och ungt företag som har erfarenhet och hög kompetens.
Om du tycker att tjänsten låter intressant så tveka inte att skicka in din ansökan! Vi kommer att påbörja urvalsprocessen och ta inledande kontakter med aktuella kandidater i augusti månad.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-08-31
AdressMaintrac AB
Sankt Larsgatan 3
58224 Linköping
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "Ansökan Service Manager".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Maintrac AB (org.nr 556684-6936)
Sankt Larsgatan 3 (
visa karta)
582 24 LINKÖPING
Ansökan E-post:
Rekrytering@maintrac.se Jobbnummer 5839008
Observera att sista ansökningsdag har passerat.