Service Manager
Saab Support & Services AB / Datajobb / Linköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla datajobb i Linköping,
Mjölby,
Åtvidaberg,
Finspång,
Motala eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Saab Support & Services AB i Linköping På Saab blickar vi ständigt framåt och utmanar gränserna för vad som är tekniskt möjligt. Vi samarbetar med kollegor runt om i världen som alla delar vår utmaning - att göra världen till en säkrare plats.
Vad du blir en del av
Support and Services, ett affärsområde inom Saab, levererar ett brett utbud av tjänster och integrerade supportlösningar till kunder inom försvar och på kommersiell marknad för kostnadseffektiv support av system och plattformar under hela livscykeln.
Din framtida utmaning
Inom Support & Services, avdelningen Communication och i projekten arbetar gruppchefer, projektledare, systemingenjörer, administratörer och ILS-ingenjörer sida vid sida. Kulturen som råder på avdelningen genomsyras av viljan att vara affärsmässiga och prestera. Rollen kommer innebära kontakter även med kund.
Som Service Manager arbetar du nära dina kunder och ansvarar för förvaltning och vidareutveckling av våra lösningar. Du ansvarar för att rutiner, processer och SLA följs samt ger förslag på förbättringar och nya funktioner. Du utvecklar dina kunder både affärsmässigt och tekniskt genom förståelse för deras verksamheter.
I den här rollen erbjuds du en vardag med stor variation innehållandes utmanande frågeställningar!
Uppdraget handlar om att både förvalta och utveckla befintliga lösningar. Du samarbetar tätt med vår Service Desk, andra Service Managers, systemutvecklare och systemingenjörer. Du kommer leda förvaltningsmöten med kunden och vara aktiv vid större incidenter och problem. Du kommer även agera projektledare i nya vidareutvecklingsprojekt.
I arbetet förekommer även mycket kontakter med interna och externa underleverantörer
Den du är idag
Den vi söker ska ha lätt för att etablera ett förtroende hos kunden. Då vi arbetar med tekniskt avancerade produkter och projekt ser vi gärna att du har en teknisk bakgrund.
Du bör ha erfarenhet som projektledare, med kommersiell inriktning.
Har du arbetat som ledare i någon roll är det önskvärt, gärna med direkta kundkontakter. Erfarenhet från tjänsteaffärer inom IT är en merit.
Du måste ha lätt för att uttrycka dig i tal och skrift, att skapa en bra atmosfär och intresse och engagemang i mötet med andra människor
Tjänsten innebär arbete som omfattas av försvarssekretess. Därför krävs att du genomför och godkänns i en säkerhetsprövning gjord av myndighet.
Om Saab
Saab är ett globalt försvars- och säkerhetsföretag verksamt inom flyg-, land- och marinförsvar, civil säkerhet och kommersiell flygteknik. Vi är 15 500 medarbetare och har verksamhet på alla kontinenter. Tekniskt är vi ledande inom många områden och en femtedel av våra intäkter går till forskning och utveckling. Saab är också ett möjligheternas företag. Ett företag där vi ser mångfald som en tillgång och där du som medarbetare får stort ansvar och goda utvecklingsmöjligheter. Men också ett företag som respekterar varje människas behov av ett liv utanför arbetet.
Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare Tillträde enligt överrenskommelse
Publiceringsdatum2018-06-04Ersättning•
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-06-25
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktLina Knutson 0589 81620
FöretagSaab Support & Services AB
AdressSaab Support & Services AB
Bröderna Ugglas gata
58188 Linköping
KontorsadressBröderna Ugglas gata
Jobbnummer 4185057
Observera att sista ansökningsdag har passerat.