Service Host, Service Lead, Waiter Services, Scandic Helsingborg
Scandic Hotels AB / Kockjobb / Helsingborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla kockjobb i Helsingborg,
Bjuv,
Åstorp,
Höganäs,
Landskrona eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Scandic Hotels AB i Helsingborg,
Lund,
Malmö,
Halmstad,
Växjö eller i
hela Sverige Fem kilometer utanför Helsingborg ligger Scandic Helsingborg Nord. Våra gäster tar sig lätt in till staden där restauranger och nöjesliv finns. Här finns allt för våra gäster- en lekhörna för barnen, en relaxavdelning med bastu och pool och biljard och pingisbord i lobbyn för de vuxna.
Nu söker vi en Hovmästare till Scandic Helsingborg Nord.
Oavsett varför gästen kommer till oss är det få saker som är så uppskattade som ett vänligt ansikte som hälsar välkommen. Du agerar värd tillsammans med övriga teamet på hotellet och skapar en gästupplevelse i världsklass.
Så ta med dig dina erfarenheter, ditt engagemang och ditt sätt att tänka till oss - och bidra till en kultur där vi bryr oss på riktigt: om varandra, våra gäster och vår planet. Välkommen till Scandic!
Vad innebär rollen?
Du som arbetar med ansvarsområdet Waiter Services är den första gästen möter i vår restaurang, därför är det av stor vikt att du har ett varmt bemötande och är uppmärksam på detaljer samt gästens behov. Du besitter följande kunskaper och egenskaper:
- Minst två års erfarenhet som hovmästare eller liknande
- Bar- och dryckeskunskap
- Intresse för mat
- Vana att arbeta i restaurangsystem
- Flytande svenska och goda kunskaper i engelska är ett krav
- Du tycker om att arbeta sena kvällar, helger men även dagtid när så behövs
- Körkort är önskvärt
- Förmåga och vilja att arbeta med driftsnära ledarskap
- Lätt för att samarbeta
I din roll är du ansvarig för värdskap för hela hotellet både gentemot gäst och medarbetare. Förutom att vara en del av driften, har du den övergripande överblicken över gästflödet i restaurangen och ser tillsammans med teamet till att prioritera arbetsuppgifter så att verksamheten flyter så att gästerna blir nöjda. Du leder och fördelar arbetet och hanterar bemanningen under ditt arbetspass. Vid behov ges du möjlighet att utbilda nya medarbetare på hotellet och du avlastar också Service Team Manager med vissa administrativa arbetsuppgifter.
Information om tjänsten:
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Tjänsten omfattar främst kvällstid, startdatum så snart som möjligt.
Vi tar enbart emot ansökningar via vår hemsida. Alla ansökningar kommer att behandlas löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag, varför vi ber dig att ansöka så snart som möjligt. I denna rekrytering använder vi oss av ett enklare test om service vid urvalet.
Vi ser fram emot att välkomna dig till oss på Scandic!
Vi når längre när olikheter bejakas. Hos oss får du utrymme att vara dig själv och utvecklas i den riktning du vill, med trygga villkor och schyssta avtal som grund. Ta med dig dina erfarenheter, ditt engagemang och ditt sätt att tänka till oss - bidra till en kultur där vi bryr oss på riktigt: om varandra, våra gäster och vår planet. Välkommen till Scandic.
Delar du våra värderingar?
BE A PRO BE YOU BE CARING BE BOLD
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
Publiceringsdatum2022-05-12ErsättningFast månads- vecko- eller timlön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-05-24
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagScandic Hotels AB
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Scandic Hotels AB (org.nr 556299-1009),
https://www.scandichotels.se/ Arbetsplats Scandic Hotels Sverige
Jobbnummer 6637210
Observera att sista ansökningsdag har passerat.