Service Desk-medarbetare sökes till kund i Linköping
Barona Professionals AB / Supportteknikerjobb / Linköping
2022-04-11
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Service Desk-medarbetare sökes till kund i Linköping" (publicerad 2022-05-18) ⬅️
Visa alla supportteknikerjobb i Linköping,
Mjölby,
Åtvidaberg,
Finspång,
Motala eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Barona Professionals AB i Linköping,
Finspång,
Norrköping,
Nyköping,
Örebro eller i
hela Sverige Nu söker Barona för kunds räkning en level 2 service desk-medarbetare till vår kund i Linköping.
Beskrivning av rollen:
Som medarbetare på Service desk hanterar du incidenter, dvs inkomna supportärenden, gör diagnos, konsekvensanalys och uppdaterar incidenthanteringssystemet med all relevant information som rör en incident. Du agerar proaktivt och samordnar med alla andra parter (inklusive tredje part och kundens IT-funktioner) efter behov för att lösa incidenterna inom ramen för de policys och de SLA'er som är uppställa för kunden. Du ger teknisk support på svenska och engelska genom telefon, chat och self service och använder de verktyg som tillhandahålls för att säkerställa att kvalificerad teknisk support ges till slutanvändarna. Du utför felsökning via fjärrkontroll och skärmdelning och löser eller eskalerar incidenter till andra supportgrupper enligt definierade processer.
Den tekniska supporten kan bestå av lösenordsåterställningar, support på applikationer, PC-hårdvara, stationära/bärbara datorer, operativsystem, uppdatering av programvara/system, återställning av profiler och felsökning av VPN/LAN och nätverksfel.
Krav på utbildning och erfarenhet: Erfarenhet av arbete med IT support, t.ex. i en Service Desk eller onsite
Erfarenhet av ITIL samt ett ITSM verktyg (SNOW, Remedy, Marvel eller motsvarande)
Mycket goda kunskaper i svenska, medelgoda kunskaper i engelska
Svenskt medborgarskap
B-körkort
Under rekryteringsprocessen kommer det krävas utdrag ur belastningsregistret samt säkerhetsintervjuer med dig som kandidat. Du blir anställd direkt hos vår kund och tillträde är omgående eller efter överenskommelse. Vår kund tillämpar tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning, månadslön, friskvårdsbidrag och individuell utvecklingsplan.
Intervjuer hålls löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, så skicka in din ansökan redan nu! Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Terese Hammargren på
terese.hammargren@barona.se Varmt välkommen med din ansökan!
Publiceringsdatum2022-04-11Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-04-29
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagBarona Professionals AB
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Barona Professionals AB (org.nr 556998-2167)
Kontakt Terese Hammargren
terese.hammargren@barona.se Jobbnummer 6527430
Observera att sista ansökningsdag har passerat.