Service Desk Specialist - Tietoevry Tech Services (m/f/d)
Tietoevry Tech Services AB / Supportteknikerjobb / Östersund
2025-02-21
Visa alla supportteknikerjobb i Östersund,
Krokom,
Åre,
Ragunda,
Ånge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Tietoevry Tech Services AB i Östersund,
Skellefteå,
Karlstad,
Örebro,
Solna eller i
hela Sverige Har du en bred teknisk bakgrund, passion för problemlösning och vill ansluta dig till ett av Nordens största Tech-företag? Då är det här rollen för dig!
Vi söker för närvarande 5st engagerad och kundfokuserade 1st Line Servicedesk-agent för vår arbetsplats i Östersund. Tietoevry är en ledande leverantör av tekniska konsulttjänster och digitala lösningar, och vi söker efter en kvalificerad kandidat som kan ge högkvalitativ och professionell support till våra kunder.
Vem vi söker
Du har ett stort intresse för service och tycker det är kul med omväxling och vill vara en del av ett kompetent team som aktivt delar med sig av sina kunskaper.
Driv att lära sig mer inom IT.
Vara flexibel och ha intresse av att lära dig nya saker
I rollen tar du emot inkommande samtal från kunder inom privata sektorn, offentliga myndigheter, kommuner och landsting. Du ger support till våra kunder relaterat till den hårdvara som används i kombination med företagets systemlösningar.
Vem vi tror du är som person
Du är en social och driven person som gillar att arbeta i en roll med högt tempo och omväxling. Vi tror också att du uppskattar att arbeta i team och att du gärna delar med dig av dina kunskaper, samtidigt som du också kan arbeta självständigt och fokuserat när så krävs.
Krav och kvalifikationer
Erfarenhet av arbete inom Servicedesk, support eller kundtjänst
En stark kundfokus och förmåga att leverera högkvalitativ support
Bra kommunikationsfärdigheter och förmåga att kommunicera tekniska lösningar på ett tydligt sätt
Erfarenhet av ärendehanteringssystem och teknisk problemlösning är meriterande
Kommunicera i svenska och engelska i både tal och skrift
Dina ansvarsområden
Tillhandahålla proaktiv och lösningsorienterad support till våra kunder
Hantera inkommande samtal, e-post och ticket-ärenden
Identifiera och lösa tekniska problem samt dokumentera dem korrekt i vårt ärendehanteringssystem
Samarbeta med teamet för att effektivt lösa kundärenden och eskalera vid behov
Fick vi dig inspirerad?
Vi ser fram emot din ansökan!
Bifoga ditt CV eller LinkedIn-profil så kontaktar vi dig. Intervjuer kommer att hållas löpande, så vi uppmanar dig att söka redan idag. Om du har några frågor angående denna roll, vänligen kontakta vår Line Manager Anders Bengtsson (
anders.c.bengtsson@tietoevry.com)
Publiceringsdatum2025-02-21Övrig informationPlats: I centrala Östersund
Lön enligt överenskommelse
Lönetyp: Fast månadslön
Heltid med 6 månaders provanställning
Vi utför bakgrundskontroller av alla slutkandidater.
Tietoevry tackar nej till samtal från rekryteringsföretag.
Om Tietoevry
Tietoevry skapar målmedveten teknik som återuppfinner världen för gott. Vi är ett ledande teknikföretag med ett starkt nordiskt arv och global kapacitet. Utifrån våra kärnvärderingar öppenhet, tillit och mångfald, arbetar vi med våra kunder för att utveckla digitala framtider där företag, samhällen och mänskligheten frodas.
Våra 24 000 experter globalt är specialiserade på moln, data samt mjukvara och bistår tusentals företagskunder och offentliga kunder i mer än 90 länder. Tietoevrys årliga omsättning är cirka 3 miljarder euro och bolagets aktier är noterade på NASDAQ-börsen i Helsingfors och Stockholm samt på Oslo Børs.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2025-04-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Tietoevry Tech Services AB (org.nr 556052-7466)
Hamngatan 15 (
visa karta)
831 31 ÖSTERSUND
Arbetsplats Tietoevry Tech Services
Jobbnummer 9181063