Service Delivery Manager

Ricoh Sverige AB / Supportteknikerjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Ricoh Sverige AB i Solna, Stockholm, Västerås, Falun, Sundsvall eller i hela Sverige

Vi skapar lösningar för effektiva och hållbara arbetsplatser!
Allt arbete vi gör på Ricoh vilar på våra fem filosofier Team Work, Customer Centric, Innovation, Winning Spirit och Etik & Integritet. Vi tycker det är viktigt att ta hand om varandra och att ta hand om vår jord! Resultatet av vårt arbete är ett innovativt bolag som arbetar hårt för att minska miljöpåverkan och att vara en aktiv del i samhället genom olika CSR-projekt.
För dig som vill utvecklas finns alla möjligheter, såväl nationellt som internationellt! Kompetensutveckling är en naturlig del i vardagen då du ständigt utbyter idéer och erfarenheter med dina kollegor, självklart har du också tillgång till utbildningar via Ricoh Academy.
Ricoh Sverige AB är ett ledande företag inom dokument- och informationshantering samt kommunikationsteknologi. Bolaget erbjuder lösningar för kunders IT-miljöer med ett brett utbud av utrustning, mjukvaror, tjänster och konsultverksamhet. Vi är cirka 440 medarbetare i en rikstäckande organisation med verksamhet på 11 huvudorter. Vidare marknadsför Ricoh sina produkter och tjänster även via partners på ytterligare 22 orter. Den totala försäljningen i Sverige uppgår till cirka 1 400 miljoner kronor (2017) Globalt har Ricoh-koncernen drygt 109 000 medarbetare i 200 länder, med hållbarhet som viktigt fokus. Mer om oss kan du läsa på www.ricoh.se.

Vi söker nu två Service Delivery Managers för att stärka upp vårt SDM-team med. Rollen innebär att du ansvarar för våra långsiktiga kundrelationer och säkerställer att Ricohs leverans håller högsta möjliga kvalité. Genom ett nära samarbete med kunden har du full koll på att Ricohs processer för drift och förvaltning fungerar och att Ricoh uppfyller avtalade SLA-nivåer.
I rollen ingår bland annat följande aktiviteter och ansvarsområden;

Fullständig kontroll över kundens driftsavtal
Ansvara för att Ricoh uppfyller avtalade SLA-nivåer
Ansvara för att Ricoh aktivt arbetar med att hjälpa kunden uppfylla sina KPIer
Ta fram och analysera underlag för SLA uppfyllnad samt rapportera detta till kunden
Medverka vid strategi-, utvecklings- och driftavstämningsmöten med kunden
Ha förståelse för kundens verksamhet och veta vilka lönsamhetsfaktorer de har
Ha en bra och utvecklande relation med kundens systemförvaltare och beslutsfattare



Avklarad gymnasial utbildning
Arbetslivserfarenhet inom liknande kompetensområden
God kunskaper i Officepaketet
Du uttrycker dig väl i både tal och skrift på såväl svenska som engelska
Meriterande om du jobbat i systemen Siebel och/eller TMS

För att trivas och lyckas i rollen som Service Delivery Manager behöver du känna dig trygg i sociala sammanhang då du i ditt arbete har mycket kundkontakt där du måste kunna ställa krav på kunden men även förstå kundens krav på Ricoh. Vidare är det viktigt att du har en affärsmässig kompetens det är viktigt att du i din roll förstår den affärsmässiga delen i driften för att säkerställa att Ricoh levererar de tjänster som kunden betalt för. Därtill har du en god förståelse för kundens verksamhet och bidrar aktivt till utveckling genom att erbjuda relevanta förbättringsåtgärder som är gynnsamma för Ricoh såväl som för kunden.

Varaktighet, arbetstid
Heltid 100% Tillsvidare

Publiceringsdatum
2018-05-08

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-06-08
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Ricoh Sverige AB

Adress
Ricoh Sverige AB
Röntgenvägen 2
17154 Solna

Kontorsadress
Röntgenvägen 2

Jobbnummer
4132828

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Ricoh Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Ricoh Sverige AB: