Service Center-konsult inom ledande HRM-system
Visma Enterprise AB / Datajobb / Växjö
2018-10-16
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Service Center-konsult inom ledande HRM-system" (publicerad 2018-12-05) ⬅️
Visa alla datajobb i Växjö,
Alvesta,
Uppvidinge,
Lessebo,
Hylte eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Visma Enterprise AB i Växjö,
Kristianstad,
Ängelholm,
Malmö,
Göteborg eller i
hela Sverige Visma gör verksamheter mer effektiva, genom att leverera programvara, inköpslösningar, inkassotjänster, butiksdatalösningar samt IT-relaterad utveckling och konsultverksamhet. Visma förenklar och automatiserar verksamhetsprocesser inom både privat och offentlig sektor. 800 000 nordeuropeiska kunder använder idag Vismas produkter och tjänster. Koncernen har ca 8 500 anställda och hade 2017 en omsättning på 9 146 miljoner norska kronor.
Läs mer om vårt Privacy Statement här:
https://www.visma.com/privacy/. Visma Enterprise ingår i Nordens största IT-koncern. Vi levererar lösningar som effektiviserar verksamhetskritiska processer för både privat och offentlig sektor. Den breda produktportföljen rymmer flera marknadsledande system, som Personec P, Agda PS, HR-plus, Medvind och Visma Sesam. På våra 12 kontor i Sverige arbetar 360 anställda och våra lösningar producerar fler än 1 650 000 lönespecifikationer varje månad. Vår vision är att skapa möjligheter för en digital offentlig och privat sektor i världsklass.
Om rollen
I rollen som Service Center Konsult kommer du att arbeta med support åt kunder och kollegor inom systemet HR-plus.Du kommer självständigt och tillsammans med dina kollegor erbjuda support samt kompetensutveckling inom systemet. Du kommer hantera inkommande ärenden där du utreder och löser majoriteten. I rollen jobbar du regelbundet med felsökning både i de interna miljöerna och med hjälp av uppkoppling mot kundernas miljöer. Du kommer jobba med avancerad felsökning i bland annat relationsdatabaser.
Dina främsta arbetsuppgifter kommer att vara:
Support över mejl och telefon
Ärendehantering
Felsökning i varierande miljöer
Problemlösning
Vem söker vi?
Vi söker dig som vill jobba i en teknisk och social roll. I rollen som service center konsult har du en viktig roll i verksamheten där du erbjuder både support och kompetensutveckling inom systemet. Som person ser vi gärna att du är driven, positiv och lösningsorienterad. Du är lättlärd och trivs i en miljö med högt tempo. Vi ser gärna att du är intresserad av IT och har en god datavana. För att passa in i rollen bör du ha grundläggande erfarenhet från IT-system/databaser. Din vardag kommer att präglas av mycket kontakt med kunder och kollegor, varför vi ser att du är en pedagogisk person med en god muntlig samt skriftlig kommunikationsförmåga.
Vi tror att du har en högskole-/universitetetsexamen inom systemvetenskap alternativt inom HR eller motsvarande kunskaper förvärvade på annat sätt . En eller flera av följande kompetenser är meriterande:
Tidigare erfarenhet av lönesystem
Tidigare erfarenhet av SQL och felsökning i databaser
Tidigare erfarenhet av kundkontakt
Vad erbjuder vi?
Likaväl som vi brinner för att effektivisera affären för våra kunder, brinner vi också för att skapa en god arbetsplats för oss själva. Vi ger dig som medarbetare utrymme för nytänkande och proaktivitet, möjlighet att växa och utvecklas samt utrymme att ta stort eget ansvar. På Visma är vi stolta över våra kompetenta och engagerade medarbetare som delar våra gemensamma värderingar - Respekt, Pålitlighet, Innovation, Kompetens och Laganda. Hos oss får du chansen att jobba i en av Nordens mest expansiva IT-koncerner. På Visma råder en vänlig och öppen företagskultur med högt i tak. Vår koncern kännetecknas av stark framåtanda, prestigelöshet och entreprenörskap. Vi är med och driver debatten kring digitaliseringen och automatiseringen av samhället framåt. Vi är även stolt huvudpartner till Hello World, som verkar för att öka barns och ungdomars intresse för programmering och digitalt skapande.
Publiceringsdatum2018-10-16Så ansöker duDu söker tjänsten via länken nedan. Vi kommer att genomföra urval och kalla till intervjuer löpande, skicka därför in din ansökan så snart som möjligt. Dock senast 11 november 2018.
Har du frågor eller önskar mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta: Madelene Dunberg, Support Manager
madelene.dunberg@visma.com Telefon 0768 13 66 33
Läs mer om vår Privacy Statement här:
https://www.visma.com/privacy/. Varmt välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-11-11
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMadelene Dunberg +46 768 13 66 33
FöretagVisma Enterprise AB
AdressVisma Enterprise AB
Box 34212
10026 STOCKHOLM
KontorsadressLindhagensgatan 94
Jobbnummer 4405737
Observera att sista ansökningsdag har passerat.