Service Center Konsult inom ekonomi till Visma i Skellefteå
Visma Enterprise AB / Datajobb / Skellefteå
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla datajobb i Skellefteå,
Robertsfors,
Piteå,
Norsjö,
Vindeln eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Visma Enterprise AB i Skellefteå,
Uppsala,
Stockholm,
Södertälje,
Göteborg eller i
hela Sverige Visma erbjuder programvara och tjänster som förenklar, digitaliserar och effektiviserar affärsprocesser inom privat och offentlig sektor. Koncernen verkar i Norden, Benelux, Centraleuropa och Östeuropa. Med fler än 8 500 anställda, över 900 000 kunder och en omsättning på 11 389 miljoner norska kronor under 2018 är koncernen ett av de ledande programvaruföretagen i Europa.
Läs mer om vårt Privacy Statement här:
https://www.visma.com/privacy/. Nu söker vi en service center konsult med kunskaper inom ekonomi och ett brinnande intresse för kundservice. Är du tekniskt intresserad, analytiskt lagd och lösningsfokuserad då kan det här vara tjänsten för dig!
Vi söker dig till vårt service center team i Skellefteå. Hos oss erbjuds du goda utvecklingsmöjligheter samt utrymme för nytänkande, proaktivitet och eget ansvar.
Om rollen
I rollen som Service center konsult ingår du i ett team med 13 andra medarbetare och du rapporterar till Service Center & Technical Consulting Manager. Du kommer att arbeta i en 2nd line support med att hjälpa Vismas publika kunder inom kategorin affärslösningar. Förutom rådgivning och problemlösning kommer du att medverka i testning av nya versioner och ny funktionalitet. Möjlighet finns, om du har det som önskemål, att utbilda Vismas kunder och utföra kortare konsultuppdrag.
Dina främsta arbetsuppgifter kommer att vara:
Hjälpa kunder inom offentlig sektor med applikationsfrågor rörande redovisning och reskontra.
Problemlösningen inom applikationen.
Skapa lättförståelig information till såväl kollegor internt inom organisationen, som externt till kunder
Utföra systemtester, återskapa och dokumentera fel
Vem söker vi?
Vi söker dig som har kunskaper inom ekonomi och ett brinnande intresse för kundservice. Som person ser vi gärna att du är driven, positiv och lösningsorienterad. Du har ett analytiskt sätt att tänka samt en stor vilja att lösa de frågor och problem som dyker upp. Du är lättlärd och trivs i en miljö med högt tempo. Vi ser gärna att du är intresserad av IT och har en god datavana. Din vardag kommer att präglas av mycket kontakt med kunder och kollegor, varför vi ser att du är en pedagogisk person med en god muntlig samt skriftlig kommunikationsförmåga. Vi tror att du har en högskole-/universitetetsexamen inom ekonomi/systemvetenskap eller motsvarande kunskaper förvärvade på annat sätt.
En eller flera av följande kompetenser är meriterande:
Erfarenhet av Visma Enterprise ekonomiapplikationer så som: Redovisning och Reskontra, Inköp och Faktura och Budget och Prognos.
Kunskap och erfarenhet av Microsoft Windows system/Googles system.
Kunskap och erfarenhet av MS SQL
Vad erbjuder vi?
Likaväl som vi brinner för att effektivisera affären för våra kunder, brinner vi också för att skapa en god arbetsplats för oss själva. Vi ger dig som medarbetare utrymme för nytänkande och proaktivitet, möjlighet att växa och utvecklas samt utrymme att ta stort eget ansvar. På Visma är vi stolta över våra kompetenta och engagerade medarbetare som delar våra gemensamma värderingar
• Respekt, Pålitlighet, Innovation, Kompetens och Laganda.
Hos oss får du chansen att jobba i en av Nordens mest expansiva IT-koncerner. På Visma råder en vänlig och öppen företagskultur med högt i tak. Vår koncern kännetecknas av stark framåtanda, prestigelöshet och entreprenörskap. Vi är med och driver debatten kring digitaliseringen och automatiseringen av samhället framåt. Vi är även stolt huvudpartner till Hello World, som verkar för att öka barns och ungdomars intresse för programmering och digitalt skapande.
Publiceringsdatum2019-03-15Så ansöker duDu söker tjänsten via länken nedan. Vi kommer att genomföra urval och kalla till intervjuer löpande, skicka därför in din ansökan så snart som möjligt. Dock senast 7 april 2019.
Har du frågor eller önskar mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta:
Anna Lindholm via mail,
anna.lindholm@visma.com.
Mer om Anna
Hej! Mitt namn är Anna och jag är chef för Service Center & Technical Consulting FMS. Jag brinner för att skapa det fungerade teamet. Ett team som är engagerat, gillar att komma till jobbet och som tydligt kan se sin del i vår gemensamma leverans. Förutom det tycker jag det är extra viktigt med "balans mellan arbetsliv och privatliv". Har du några frågor kopplat till tjänsten får du gärna höra av dig till mig. Jag ser fram emot din ansökan!
Vill du veta mer om Visma Enterprise?
Visma Enterprise ingår i Nordens största IT-koncern. Vi levererar lösningar som effektiviserar verksamhetskritiska processer för både privat och offentlig sektor. Den breda produktportföljen rymmer flera marknadsledande system, som Personec P, Agda PS, HR-plus, Medvind och Visma Sesam. På våra 12 kontor i Sverige arbetar ca 330 anställda och våra lösningar producerar fler än 1 650 000 lönespecifikationer varje månad. Vår vision är att skapa möjligheter för en digital offentlig och privat sektor i världsklass.
Läs mer om vår Privacy Statement här:
https://www.visma.com/privacy/.Välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-04-07
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAnna Lindholm +46 101413808, +46 702620749
FöretagVisma Enterprise AB
AdressVisma Enterprise AB
Box 34212
10026 STOCKHOLM
KontorsadressLindhagensgatan 94
Jobbnummer 4669933
Observera att sista ansökningsdag har passerat.