Seniora Inköpare till Scanias Globala Inköpsfunktion
Scania CV AB / Inköpar- och marknadsjobb / Södertälje
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Södertälje,
Salem,
Ekerö,
Nykvarn,
Botkyrka eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Scania CV AB i Södertälje,
Nykvarn,
Huddinge,
Järfälla,
Sundbyberg eller i
hela Sverige Scania är en av världens ledande tillverkare av lastbilar och bussar för tunga transporter samt industri- och marinmotorer. En växande del av verksamheten är service- och tjänsteutbudet, som garanterar Scanias kunder kostnadseffektiva transportlösningar och hög tillgänglighet. Scania erbjuder också finansiella tjänster. Scania är verksamt i ett hundratal länder och har 42 000 anställda. Forskning och utveckling är koncentrerad till Sverige. Tillverkning sker i Europa och Sydamerika med möjlighet till globalt utbyte av såväl komponenter som kompletta fordon. Under 2014 uppgick faktureringen till 92,1 miljarder kronor och resultatet efter skatt till 6 miljarder kronor
Seniora Inköpare till Scanias Globala Inköpsfunktion
Purchasing ansvarar för inköp av produkter och tjänster till samtliga Scanias enheter i världen. Det globala inköpsansvaret är centraliserat till Södertälje.
För att klara de utmaningar som ligger framför oss söker vi nu erfarna inköpare med flera års erfarenhet som både brinner för att göra affärer och har ett stort intresse för teknik.
Publiceringsdatum2015-06-18ArbetsuppgifterI rollen som Inköpare ansvarar du för att utmana, utveckla och optimera Scanias globala leverantörsbas inom ett givet sortiment. Din huvuduppgift innebär att skapa strategiska planer och aktiviteter med syfte till att förbättra kvalitet, leveransprecision och total kostnad på det sortiment du ansvarar för. Du kommer att förhandla och ingå kommersiella avtal, samt aktivt arbeta med utveckling av befintliga och framtida leverantörer i enlighet med Scanias högt ställda krav. Arbetet sker i nära samarbete med projektinköp, kvalitetsingenjörer, produktion och konstruktion.
ProfilVi söker dig med stort kommersiellt intresse och som brinner för att göra affärer! Vi ser gärna att du har en ingenjörsbakgrund med några års erfarenhet från kommersiellt eller produktionstekniskt arbete, gärna från verkstadsindustrin. Men, det finns säkert annan erfarenhetsbakgrund som du kan övertyga oss om passar lika bra.
Vi söker dig som är affärsmässig, kreativ och flexibel samt resultatinriktad. Du är strukturerad, analytisk och gillar högt tempo samt har förmåga att skapa strategiska helhetslösningar för att nå uppsatta mål. Då rollen innebär många kontakter på flera olika nivåer både internt och externt är det även viktigt med god förhandlings-, kommunikations- och samarbetsförmåga. Du ska kunna formulera dig obehindrat i både tal och skrift, såväl på svenska som på engelska.
Passar du in på ovanstående och har flera års erfarenhet från Inköp och känner dig lockad av att komma in i en dynamisk, kommersiell och internationell värld med stora utvecklingsmöjligheter är du välkommen att höra av dig till oss.
Ytterligare information
Kontakta gärna Kristofer Ternstedt (Purchasing Director), tfn. +46 705 681 629, Hans-Otto Heijne (Purchasing Director), tfn +46 706 954 716, Mikael Sjöblom (Deputy Purchasing Director), tfn +46 705 089 935 eller Anna-Lena Strömsten (HR chef), tfn +46 706 211 311.
Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare
Heltid
ErsättningFast månads- vecko- eller timlön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-08-19
Sök via vår hemsida
Klicka på denna länk för att göra din ansökanAnsökan ska innehålla personligt brev, CV och betygskopior.
Intervjuer kommer hållas fortlöpande under ansökningstiden.
Vi ser fram emot din ansökan!
Ange följande referens när du ansöker: Jobb Id:20151990
FöretagScania CV AB
AdressScania CV AB
15187 SÖDERTÄLJE
KontorsadressNyköpingsvägen 33-41
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 08-55381000
Jobbnummer 2357271
Observera att sista ansökningsdag har passerat.