Senior Redovisningskonsult till Göteborg
Sverige / Redovisningsekonomjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla redovisningsekonomjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Sverige i Göteborg,
Helsingborg,
Karlstad,
Malmö,
Fagersta eller i
hela Sverige Azets är den ledande leverantören av tjänster inom redovisning, löner, HR, bemanning och konsulttjänster i Norden. Vi förenklar och stöder företag i deras tillväxt. Våra 2500 engagerade medarbetare, uppdelat i 83 kontor, som betjänar mer än 20.000 kunder inom ett brett spektrum av branscher. År 2016 var omsättningen 2 miljarder. Azet levererar en unik kombination av industrins specialisering, lokal närvaro smart teknik och kundanpassade lösningar. Vi gör data till insikt, så att våra kunder kan arbeta smartare och fatta bättre beslut. Azets är vårt nya namn efter försäljningen av Visma Services och vi etablerades 2016 som ett nytt och oberoende företag. Nu fokuserar vi hårdare än någonsin tidigare på att skapa värde för våra kunder.
Vill du vara med och bygga framtidens ekonomifunktion? Vi söker nu dig som vill vara med på vår mission att med stöd av en av marknadens bästa outsourcingplattformar, utveckla anpassade lösningar tillsammans med våra kunder och visa vad en modern ekonomifunktion kan vara.
Du kommer att tillhöra den del av affärsområdet Accounting som främst arbetar mot medelstora bolag och koncerner. I vår grupp har vi en god stämning, stöttande kollegor, hög kompetens och ett engagemang där vi drivs av att prestera tillsammans. Eftersom vi arbetar för att ligga i framkant på marknaden gällande att ha de bästa processerna kommer du vara en nyckelperson för att driva denna förändring i jakten på effektiva och smarta lösningar för våra största kunder. Då vi välkomnar nya kunder vill vi nu utöka teamet men ännu en Senior redovisningskonsult!
Hos oss finner du ett spännande arbete i en miljö där du ständigt utvecklas tillsammans med dina kollegor. Vi i teamet är alla ekonomer och här finns goda möjligheter att utbyta kunskap och för dig att göra framsteg i din karriär! Hos oss är ekonomifunktionen kärnverksamheten och din kunskap och erfarenhet är det som skapar värde. Azets är en av de ledande i branschen på digitalisering och automatisering av processer och vi har även byggt upp en nearshoringverksamhet i Rumänien där delar av arbetet utförs.
För att du ska lyckas i uppdraget har du bland annat tillgång till Azets utbildningsakademi för din kontinuerliga kompetensutveckling och då vi har ett stort utbud av kunder i olika branscher och storlekar får du möjlighet till variation, stöttning av kollegor och utveckling.
Dina ansvarsområden: * Årsredovisning * Inkomstdeklaration * Bokslut * Säkerställa att de rapporter vi sammanställer till kund är korrekta * Ha en utvecklande dialog med kund för att utveckla och säkerställa befintliga rutiner och processer * Utreda avvikelser i processer och dokument * Utveckla rutinbeskrivningar för bokslutsarbete * Stöd och support mot, kolleger i Sverige och Rumänien samt mot kund
Du kommer vara placerad hos oss på Azets kontor på Gårda i Göteborg men kommer vid tillfällen även befinna dig på plats ute hos kunden för att kunna bidra med rådgivning och säkerställa goda relationer.
Vem är du? Vi söker nu dig som är en affärsmässig och ansvarstagande rådgivare som trivs att arbeta med moderna arbetssätt och it-system för att tillsammans med kund skapa värde och effektivitet i deras ekonomifunktion. För att du ska lyckas i rollen som redovisningskonsult hos oss ser vi att du har en eftergymnasial ekonomisk utbildning och erfarenhet från redovisningsarbete, gärna från redovisnings- eller revisionsbyrå. Du har en hög IT-mognad, är van användare av Excel och du får gärna ha erfarenhet av Visma Business. Då vi arbetar i en föränderlig miljö vill vi att du, så som vi i teamet, är självständig, proaktiv och lösningsorienterad.
Intresserad? Inte redo att söka ännu, du kanske har ett par frågor först? Kontakta Ann-Charlotte Berman Lyck på 0101411776 eller
ann-charlotte.bergman.lyck@azets.net Vi kallar till intervjuer löpande.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
Publiceringsdatum2017-05-29Ersättning Månadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-06-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAnn-Charlotte Bergman Lyck +46 72 73 11 776
FöretagSverige
AdressSverige
Box 34212
10026 Stockholm
KontorsadressLINDHAGENSGATAN 94
Jobbnummer 3526309
Observera att sista ansökningsdag har passerat.