Senior Projektledare till Know IT Stockholm
Definite Headhunting / Datajobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla datajobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Definite Headhunting i Stockholm,
Uppsala,
Göteborg eller i
hela Sverige Know IT bidrar till sina kunders framgång genom att utveckla och ta långsiktigt ansvar för värdeskapande processer, funktioner och IT-lösningar. Know IT levererar det stora företagets IT-kompetens med det lilla företagets själ och den enskilde konsultens engagemang.
Know IT Stockholm utvecklar kundernas affärer och verksamhet genom att erbjuda tjänster inom IT-konsulting. Uppdragen kan både vara helhetsåtaganden, där företaget leder och genomför projekten, och som kompetensförstärkning i projekt som leds av kundens egna resurser. Know IT Stockholm erbjuder specialister inom projektledning, verksamhtesutveckling, systemutveckling och systemförvaltning på de flesta stora teknikplattformar och utvecklingsverktyg.
Till kontoret i centrala Stockholm sökes nu ytterligare kompetenta och engagerade projektledare som vill arbeta i en varm och utvecklande miljö.
Tjänstebeskrivning
Som projektledare på Know IT Stockholm arbetar du med stora, komplexa mjukvaruutvecklingsprojekt ute hos några av Sveriges största bolag. Arbetet sker lokalt i Stockholmsregionen i enlighet med Know ITs filosofi att finnas nära kunden. Projekten kan vara rena utvecklingsprojekt eller migreringsprojekt och leds enligt kundens gällande projektstyrningsmodell alternativt Pejl.
Du arbetar i första hand med kunder inom bank och finans, detaljhandel och/eller offentlig sektor. Det kan även bli aktuellt att ta andra roller, utifrån existerande behov och dina preferenser, som t.ex. förvaltningsansvarig för befintliga åtaganden eller rådgivare och stöd till styrelse/ledningsgrupp hos kund.
Då du är en nyckelperson i organisationen så förväntas du kunna lyssna in behovet hos kund, ta kommandot och omsätta krav och önskemål till praktiska åtgärder och agera dörröppnare gentemot andra kompetensområden. Du har kollegor med lång och gedigen erfarenhet av IT utveckling, projektledning och verksamhetsutveckling att ta stöd och lärdom av- samt dela dina erfarenheter med.
Publiceringsdatum2010-08-13Kravprofil för detta jobbFör att axla denna roll krävs att du har minst tre- till fem års erfarenhet av projektledning samt erfarenhet av att handha stora komplexa mjukvaruutvecklingsprojekt. Du är väl förtrogen med minst en- och gärna flera projektstyrningsmodeller (t.ex. Pejl, PROPS, RUP) och vi ser gärna att du har erfarenhet av arbete med agila metoder som (t.ex. Scrum). Certifiering inom någon projektstyrningsmetod är meriterande, likaså certifiering inom projektledning (t.ex. via PMI/IPMA). Du har god teknisk förståelse och är van att fungera som länken mellan verksamheten och IT.
Personliga egenskaper som krävs för denna roll är förmågan att ta taktpinnen och effektivt kunna leda och organisera arbete. Du är en naturlig ledare och är lyhörd, driven, proaktiv och trivs med att vara den som får saker att hända. För att passa hos Know IT Stockholm så bör du vara empatisk och villig att dela med dig till- och lära av andra.
Arbetet sker tillsammans med väldigt kompetenta kollegor i en trevlig och sympatisk miljö. Know IT Stockholm värnar om trivsel och utveckling hos medarbetarna. Du arbetar fritt, dynamiskt och har stor möjlighet att staka ut din egen utveckling inom gruppen och företaget.
För mer information om tjänsten, kontakta ansvarig rekryteringskonsult Erik Cedergren på 073-350 24 35.
Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duAnge "PL Know IT" som referens i ämnesfältet.
Ansökan kan skickas till e-postadress:
uppdrag@definite.seFöretagDefinite Headhunting
AdressDefinite Headhunting
Birger Jarlsgatan 2, 5tr
11434 STOCKHOLM
KontorsadressBirger Jarlsgatan 2, 5tr
Stockholm
KontaktuppgifterTelefonnummer: 08-50565290
Faxnummer: 08-50565199
E-postadress:
info@definite.se Jobbnummer 709696
Observera att sista ansökningsdag har passerat.