Senior projektledare marknadsundersökningar

Ipsos AB / Marknadsföringsjobb / Stockholm
2016-11-17
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Senior projektledare marknadsundersökningar" (publicerad 2017-10-04) ⬅️


Visa alla marknadsföringsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Ipsos AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Vi söker dig som vill utveckla framtidens varumärken

Ipsos är ett världsledande marknadsanalysföretag med kontor i över 80-länder som hjälper företag att förstå konsumentbeteende inom olika branscher. Ipsos vision är att hjälpa företag få bästa möjliga resultat av sina marknadsinsatser. Vår erfarenhet visar att när man inkluderar konsumentinsikter i beslutsprocessen får man en mer framgångsrik effekt. Vår ambition är att med hög kompetens och innovationsgrad vara en strategisk partner till våra kunder och ge dem bästa möjliga beslutsprocess.

Tjänsten är på heltid inom vår affärsenhet Ipsos Marketing med placering i Stockholm. Ipsos tillämpar 6 månaders provanställning.

Dina ansvarsområden:

Vi söker en projektledare som brinner för varumärkesutveckling. Du har erfarenhet av hur marknadsundersökningar går till och hur dessa används i kundernas verksamhet. Du kommer att vara delaktig i hela arbetsprocessen, från offert till presentation hos kund. Vi tror att du är på väg mot att själv bli en Account manager med eget säljansvar på Ipsos inom några år. Hos oss får du möjlighet att arbeta med de främsta affärsutvecklarna i branschen och du har en förmåga att omsätta deras idéer till projekt. Du kommer få utforska nya metoder för insamling och analys av data. Du kan kombinera ett strukturerat arbetssätt med en analytisk förmåga.

Du kommer att vara en del av ett team som analyserar och tar fram beslutsunderlag för kundernas utmaningar. Tillsammans med teamet definierar du frågor och levererar insikter om kundernas verklighet.

Din bakgrund och profil:

• Relevant högskole-/universitetsexamen inom marknadsföring
• Erfarenhet av och genuint intresse för marknadsundersökningar
• Erfarenhet av behovsbaserade segmenteringar är meriterande
• Passion för varumärken och affärsutveckling
• Är strukturerad men kan vara flexibel gentemot kunder och interna beställare
• Analytisk förmåga att konkretisera problemställningar och leverera insikter
• Innovativ och tänker utanför ramarna med nyfikenhet att lära sig nya verktyg och tekniker
• Är driven och ansvarstagande, gör det som krävs för att driva ett projekt i land
• Kunskap och erfarenhet av sociala medier och verktyg (ex. Google Analytics, Google Trends) är meriterande
• Goda kunskaper i Office är ett krav - kunskap i andra grafiska program är meriterande
• Hög förmåga att uttrycka sig i tal och skrift på svenska - flytande på engelska

Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. Beroende på vem du är tror vi att du har minst ett par års arbetslivserfarenhet, gärna mer. Du har som mål att bli Account manager inom några år. Lön efter överenskommelse.

Ipsos erbjuder:

En flexibel arbetsplats med stora karriärmöjligheter, det är din egen ambition som sätter gränser för hur långt du vill gå. Med kontor i över 80 länder finns ett stort globalt utbyte och möjlighet för rätt person att arbeta internationellt.

Varaktighet, arbetstid
Ipsos tillämpar 6 månaders provanställning.

Publiceringsdatum
2016-11-17

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-12-15

Kontakt
anna-karin.barjed@ipsos.com

Företag
IPSOS AB

Adress
IPSOS AB
St Göransgatan 63
10226 STOCKHOLM

Kontorsadress
St Göransgatan 63

Jobbnummer
3166170

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Ipsos AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Ipsos AB: