Senior Hrbp
Jurek Rekrytering & Bemanning AB / Administratörsjobb / Helsingborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Helsingborg,
Bjuv,
Åstorp,
Höganäs,
Landskrona eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Jurek Rekrytering & Bemanning AB i Helsingborg,
Bjuv,
Höganäs,
Landskrona,
Ängelholm eller i
hela Sverige För kunds räkning söker vi en senior HRPB
Publiceringsdatum2022-11-25Dina arbetsuppgifterI rollen som HR arbetar vi med företagets främsta resurser - våra ledare & medarbetare. HRs uppdrag är att styra och vara rådgivande i alla HR, lön & arbetsmiljöfrågor. HR skall utifrån kundens strategi och mål medverka till att det skall var enkelt att arbeta på företaget samt att underlätta för verksamheten att i sin tur optimera prestationer och utveckling. Nu söker vi efter en tidsbegränsad Senior HRBP som kan vara med att bidra till detta uppdrag men också stötta avdelningen att leverera på uppsatta mål. I rollen krävs det att du har en gedigen HR bakgrund och att du trivs med att arbeta både strategiskt, taktiskt och operativt "hands-on".
Rollen inkluderar områden som rekrytering, arbetsrätt, lön/lönebildning, arbetsmiljö och rehabilitering. I rollen kommer du att operativt stötta två delar i vår verksamhet, samtidigt som du tar ett övergripande ansvar för att HR avdelningen levererar på målen i affärsplanen 2023. Du kommer att vara ytterst delaktig i kommande lönerevision samt i ett eventuellt byte och upphandling av Lön/HR system.
I uppdraget ligger ett samordningsansvar som syftar till att ta ett större ansvar för att gruppen levererar på utsatta mål och fungerar som en höger hand för HR chef.
HR teamet består av 4 kollegor inom HR och 2 kollegor inom Lön/pensionsfrågor. Du kommer att rapportera till HR chef. Uppdragets omfattning är 100%.
Krav för tjänsten:
Du har en eftergymnasial utbildning inom personal- och arbetsliv samt minst 10 års erfarenhet av breda generalistroller inom HR såsom arbetsrätt, förhandling, löneöversyn, rehabilitering och rekrytering.
Flytande svenska i tal och skrift, mycket goda kunskaper i IT relaterade stödsystem och MSOffice.
Erfarenhet av upphandling och systembyte gällande Lön/HR-system. Du ska ha varit med ett systembyte och haft en aktiv roll i detta arbete, såsom att projektleda eller ha suttit i projektteam/styrgrupp.
Dina personliga egenskaperSom person är du trygg i dig själv och i din roll, kan sätta tydliga gränser och är en problemlösare av stora mått, ser motgångar och nya utmaningar som en chans att utvecklas.
Det är lika självklart för dig att vara en god kollega och bidra till teamets sammanhållning, som att vara en professionell stödfunktion.
Du har lätt för att bygga förtroendefulla relationer och har ett inre driv som bidrar till att du når framgång. Du är van vid att arbeta självständigt och känner dig trygg i din yrkesroll samtidigt som du prioriterar att hålla din omgivning välinformerad.
Du erbjuds:
Är du den vi söker till detta uppdrag? Skicka då in din ansökan direkt! Uppdraget är tilltänkt att starta omgående och uppdraget beräknas pågå i ca 6 månader med eventuellt möjlighet till förlängning ytterligare 6 månader. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig konsultchef Karin Thorstensson,
karin.thorstensson@jurek.se, 073-980 69 27
Varmt välkommen med din ansökan!
Ersättning Fast lön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2022-12-25
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Jurek Rekrytering & Bemanning AB (org.nr 556694-5324),
http://www.jurek.se/ Jobbnummer 7205591
Observera att sista ansökningsdag har passerat.