Semestervikarier till arbetsmarknads- och vuxenutbildningskontor
Norrköpings kommun / Administratörsjobb / Norrköping
2019-01-16
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Semestervikarier till arbetsmarknads- och vuxenutbildningskontor" (publicerad 2021-01-27) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Norrköping,
Söderköping,
Finspång,
Linköping,
Katrineholm eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Norrköpings kommun i Norrköping,
Söderköping,
Linköping,
Åtvidaberg,
Motala eller i
hela Sverige KÄNSLAN AV ATT BIDRA. MÖJLIGHETEN ATT PÅVERKA
Det händer mycket i Norrköping. Allt fler företag väljer att etablera sig här och vi växer dagligen med nya invånare. Att arbeta i Norrköpings kommun betyder att du är med och skapar välfärden. Våra 11 000 medarbetare bidrar och gör skillnad. Varje dag. Vi erbjuder en kreativ och dynamisk arbetsplats för nyfikna och öppna människor som vill ha mer än ett jobb. Tillsammans skapar vi Norrköpings framtid.
VÅR VERKSAMHET
Arbetsmarknads- och vuxenutbildningskontorets verksamhet bidrar till att skapa förutsättningar och möjligheter för människor. Oavsett verksamhet har vi ett gemensamt uppdrag som innebär att erbjuda medborgarna möjlighet att växa och utvecklas och där vägen till egen försörjning ska vara så kort som möjlig.
På kontoret är vi cirka 350 anställda som ansvarar för försörjningsstöd och annat bistånd enligt socialtjänstlagen, kommunala arbetsmarknadsåtgärder, samhällsorientering, bosättningslagen samt vuxenutbildning från SFI till yrkeshögskola.
Vi söker nu ett antal semestervikarier till verksamheten ekonomiskt bistånd.
ARBETSBESKRIVNING
Arbetet innebär att du möter individer i olika livssituationer. Du utreder och bedömer behovet av ekonomiskt bistånd utifrån socialtjänstlagen 4 kap 1§.
Som semestervikarie kommer du att ha många kontakter, framför allt telefonkontakter, med både enskilda och andra myndigheter. Du gör bedömningar utifrån ett helhetsperspektiv vilket kräver att du är lyhörd och stresstålig.
DIN PROFIL
Vi söker dig som har socionomexamen alternativt är under utbildning till socionom eller har likvärdig högskoleutbildning. Du som är under utbildning till socionom ska ha godkänt betyg i välfärdsrättskurserna eller motsvarande juridiska kurser samt godkänt i kursen utredning, handläggning och dokumentation i socialt arbete. Har du arbetat med myndighetsutövning är det meriterande och har du erfarenhet av att utreda, bedöma och besluta om ekonomiskt bistånd är även det meriterande.
Arbetet kräver en god samarbetsförmåga och innebär att du bemöter människor med respekt. Du bör ha förmåga och intresse av att arbeta med människor och trivas med att arbeta med varierande arbetsuppgifter. Du ska även vara intresserad av förändringsarbete och du ser utmaning i att finna lösningar och kunna utföra och planera arbetet självständigt.
MER INFORMATION OCH ANSÖKAN
Semestervikariaten är under perioden juni till augusti 2019.
Vill du veta mer om arbetet kontaktar du Therése Tjäder, enhetschef, på telefon 011-15 21 49 eller Anna Svensson, enhetschef, på telefon 011-15 53 20.
Rekryteringen kommer att ske löpande och sista ansökningsdag är 30 april.
Vi söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, könsidentitet eller könsuttryck, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning.
När du söker jobb hos oss i Norrköpings kommun använder du dig av vårt rekryteringsverktyg. Du påbörjar din ansökan genom att klicka på ansök längst ner i annonsen.
Välkommen med din ansökan!
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
Publiceringsdatum2019-01-16ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-02-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagNorrköpings kommun
AdressNorrköpings kommun
Tegelängsgatan 19 A
60181 Norrköping
KontorsadressTegelängsgatan 19 A
Jobbnummer 4557975
Observera att sista ansökningsdag har passerat.