Semestervikarie till Kundtjänst
Landstinget Blekinge / Receptionistjobb / Karlskrona
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla receptionistjobb i Karlskrona,
Ronneby,
Torsås,
Karlshamn,
Emmaboda eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Landstinget Blekinge i Karlskrona,
Ronneby,
Karlshamn,
Sölvesborg,
Olofström eller i
hela Sverige Landstingsservice uppdrag är att ansvara för effektiva serviceprocesser, där kundtjänst har en mycket central roll i att hantera frågor och ärenden från verksamheten på ett snabbt och effektivt sätt, för att minimera antalet kontaktytor.
För att minska antalet kontaktytor och frigöra mer tid till vården, arbetar Landstingsservice med en väg in. Avdelningen Kundtjänst tar emot ärenden för samordning av service och tjänster inom fastighetsservice och allmän service, såsom felanmälan och beställning inom konferens, bilpool, fastighetsdrift, transport, vaktmästeri mm. Som medarbetare i kundtjänst tar du emot felanmälningar och beställningar, svarar på frågor, hjälper kunden vidare och kvalitetssäkrar att fel och brister åtgärdas på ett tidseffektivt sätt. Det ingår även att bemanna servicediskar med bl.a. konferensservice, besökshantering och hantering av nycklar, parkeringskort mm.
Publiceringsdatum2014-12-06ArbetsuppgifterArbetet kommer att innebära ett varierande och utvecklande arbete. Du har stort intresse av att arbeta med kundkontakt, service och ärendehantering. Du tar emot samtal, mail, webbförfrågningar och hanterar dessa i ett ärendehanteringssystem. I kundtjänsten kommer du att hantera olika system och annan teknisk utrustning. Du är med och utvecklar och uppdaterar frågor och svar i kundtjänstens databas.
KvalifikationerFör att vara aktuell för tjänsten har du avslutad gymnasieutbildning med inriktning mot samhällskunskap, handels- och administration eller motsvarande som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Erfarenhet av arbete i kundtjänst, kundsupport eller Servicedesk i 2 år eller mer samt vana att arbeta i olika IT-system är ett krav. Erfarenhet av att arbeta i ärendehanteringssystem, reception, växel och telefoni är meriterande.
Vi söker en driven, serviceinriktad person med god samarbetsförmåga. Din servicenivå är hög: du är lugn, uppmärksam, prestigelös och kan hantera stressiga situationer. Du har ett personligt professionellt bemötande och lösningsfokuserat förhållningssätt. Vidare är du ansvarstagande, arbetar strukturerat, effektivt och kan prioritera. Du har lätt för att kommunicera och är duktig på att uttrycka dig i svenska tal och skrift samt engelska tal. Vi lägger mycket stor vikt vid personlig lämplighet.
Beskriv vad du har arbetat med och hur du uppfyller ovanstående kvalifikationer.
Anställningsform: Tidsbegränsad anställning, ca mitten av maj-augusti
Tillträde: I mitten av maj/juni, introduktion 4 veckor ingår
Placeringsort: Utgångsort är Karlskrona. Avdelning kundtjänst har verksamhet i hela länet och arbete kan ske på olika orter.
Körkort: B
ÖVRIGT
Vi ber dig söka tjänsten genom länken i denna annons. Detta underlättar hanteringen av inkomna ansökningar. Var noggrann när du fyller i ansökan då den bedöms gentemot andra sökande. Efter att du har sökt första gången, kan du logga in till ditt CV och uppdatera dina uppgifter samt ändra i det personliga brevet. Därmed kan du söka andra tjänster inom Landstinget Blekinge.
Arbetstider och omfattningHeltid. Dagtid. Sommarjobb / Säsongsanställning 11 dagar - 3 månader
ErsättningMånadslön Individuell månadslön tillämpas.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-04-30
Ange följande referens när du ansöker: A354125 - Kopia (3)
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktSara Sundelin, Avdelningschef Kundtjänst 0455-736707
Ann Samuelsson, Vision 0455-73 62 16, 0455- 73 66 82
FöretagLandstinget Blekinge
AdressLandstinget Blekinge
Bättringsvägen Wämö Center
37181 KARLSKRONA
Kontorsadress37181 Karlskrona
Jobbnummer 2092856
Observera att sista ansökningsdag har passerat.